عزاداری روز تاسوعا در بقعه امامزاده بی بی حکیمه (س) برگزار شد

جنتی پور گفت: مراسم عزاداری روز تاسوعا با حضور هیئت حضرت ابوالفضل العباس (ع) محله لبنان شهرستان گچساران در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س) برگزار شد.

«سید نورالله جنتی پور» امروز شنبه (۸ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: مراسم روز تاسوعای حسینی با حضور هیئت حضرت ابوالفضل العباس (ع) محله لبنان شهرستان گچساران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: عزاداری و گریستن بر مصیبت امام حسین (ع) و یارانش فرصتی برای تزکیه است، زیرا به واسطه اشک ریختن بر مصائب حضرت، بسیاری از حجاب های ایجاد شده به واسطه گناهان کوچک و بزرگ بر اطرف قلب انسان، پس زده می شود و زمینه را برای دریافت هدایت های الهی آماده تر می کند.
 

وی افزود: امام رضا (ع) نیز در حدیثی می فرماید: «هر کس مصیبت ما را به یاد آورد و به خاطر ستم هایی که بر ما رفته است، بگِرید، روز قیامت با ما در یک درجه خواهد بود و هرکه یاد مصیبت ما کند و بگرید و بگریاند، در آن روزی که چشم‌ها می‌گریند، چشم او نمی‌گرید و هر کس در مجلسی بنشیند که یاد و نام ما در آن زنده می‌شود، در آن روزی که دلها می‌میرند، دل او نمی‌ میرد.

جنتی پور در ادامه اظهار داشت: یکی از برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در روز تاسوعا برگزاری روضه خانگی در منزل برادران شهید عیوضی بود که با مداحی کربلایی محمد شجاعی و حضور روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: مراسم های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

کد خبر 966023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha