عاشورا ضامن بقای اسلام و قرآن است

مروارید با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) از سویی تجلی گاه خصلت های پاک انسانی و فضایل اخلاقی در جبهه حق و از سوی دیگر محل بروز و ظهور رذایل اخلاقی در جبهه باطل است، گفت: عاشورا ضامن بقای اسلام و قرآن است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت:عزاداری و گریه بر مصیبت های امام حسین (ع) تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام نمی ‌باشد بلکه این عزاداری ها، اهداف بزرگی شامل تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، التزام به مکتب اهل بیت(ع)، تزکیه نفس، معرفی اهل بیت معصوم (ع) به عنوان الگو مسلمانان، وحدت میان امت مسلمان، معرفی اسلام حقیقی به جهانیان، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه در مکتب امام حسین(ع) انواع خوبی ها و زیبایی ها از جمله ایمان و تقوی، شجاعت و غیرت، وفاداری، ادب و انسانیت به وضوح خودنمایی می کند، گفت: عاشورا یعنی دفاع از دین و مکتب، دفاع از مظلومیت و ایستادگی در برابر بی عدالتیها و بالاخره عاشورا یعنی امر به معروفها و نهی از منکرها و مبارزه با انواع مفاسد و ناهنجاریهای اجتماعی.

 

وی اظهارکرد:قیام امام حسین (ع) از سویی تجلی گاه خصلت های پاک انسانی و فضایل اخلاقی در جبهه حق، و از سوی دیگر محل بروز و ظهور رذایل اخلاقی در جبهه باطل است، عاشورا، میدان مسابقه خصلت های پاکی است که ریشه در معارف نبوی دارد.

 

مروارید با تاکید بر اینکه این روزها بهترین زمان برای فکر کردن درباره این اتفاق و یادگیری از مکتب عاشورا است تا این آموزه ها را در زندگی مان پیاده کنیم و به موفقیت و سعادت بیش تر برسیم، افزود:عاشورا ضامن بقای اسلام و قرآن است و مسلمانان باید این روز تاریخی را زنده نگه دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه عاشورا تبلور زنده نماز، مناجات، حماسه، عدالت و شهادت است، گفت: قیام عاشورا نشان داد که مردم و حتی نخبگان جامعه بدون بینش و بصیرت قادر به تشخیص راه حق و حرکت در مسیر درست نیستند چنانکه در کربلا کسانی که برای امام حسین(ع) دعوت ‌نامه نوشته بودند در مقابل آن حضرت صف ‌آرایی کردند.

کد خبر 966083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha