علت انحراف عده‌ای از مسلمانان بعد از رحلت پیامبر(ص) نداشتن معرفت و بصیرت بود

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه آن تیرهایی که در روز عاشورا بر پیکر مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اصابت کرد، تیر جهل بود، گفت: علت انحراف عده‌ای از مسلمانان بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از مسیر عترت نداشتن معرفت و بصیرت بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» شامگاه (۸ شهریور) در مراسم خطبه‌ خوانی شب عاشورای حسینی ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، علت انحراف عده‌ای از مسلمانان بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از مسیر عترت را نداشتن معرفت و بصیرت معرفی و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به ما نشان می‌دهد که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) باید معارف دین را از کجا دریافت کنیم، اگر مسلمانان در دوران ائمه معصومین(ع) به قرآن تمسک می‌جستند، قرآن آن‌ها را به‌سوی عترت هدایت می‌کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آن تیرهایی که در روز عاشورا بر پیکر مطهر پاره تن رسول‌الله(ص) و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اصابت کرد، تیر جهالت بود، افزود: حضرت اباعبدالله(ع) بادل‌های مردم چه کرده است که آتش عشق و ارادت به آن حضرت، هر روز در دل‌های عاشقان شعله‌ورتر می‌شود و خبری از تعطیل شدن مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان نیست.

 

وی افزود: امسال با پدیده تلخ شیوع ویروس منحوس کرونا روبه‌رو بودیم، با این ‌حال از شور عزاداری‌ها برای امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا حتی ذره‌ای کاسته نشد، اگر سال‌های گذشته در هر محله و خیابانی، پرچم عزا برپا می‌شد، امسال هر کوچه و خانه‌ای به یک حسینیه تبدیل شد.

 

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: باید از مردم ولایتمدار و محبین اهل‌بیت (ع) تشکر کرد که هم نکات بهداشتی را رعایت کردند و بهانه به دست غرب‌زدگان و بیگانگان ندادند و باشکوه هرچه تمام‌تر مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برگزار کردند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه متأسفانه برخی چشم‌هایشان را به روی بسیاری از اجتماعات و سفرها می‌بندند، اما برگزاری مراسم دینی را محکوم می‌کنند، گفت: مردم ولایتمدار کشورمان هم نام اباعبدالله(ع) را همچنان زنده نگه داشتند و هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دست بدخواهان بهانه ندادند این مسئله حکایت از فهم و بصیرت عمیق مردم دارد.

 

وی با اشاره به لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌رسم هرسال مراسم عزاداری ایام محرم را بدون حضور جمعیت برگزار کردند تا نشان دهند که عزاداری برای اباعبدالله هرگز تعطیل نمی‌شود.

 

 

کد خبر 966086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha