اقامت اتباع خارجی تنها در ۲ شهر گلستان مجاز است

دهرویه گفت: اتباع خارجی در استان گلستان در دو شهر گرگان وگنبدکاووس مجاز به اقامت هستند و در دیگر شهرهای استان اقامت اتباع خارجی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی دهرویه» ظهر امروز (یکشنبه 9 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اتباع خارجه در استان گلستان در دو شهر گرگان و گنبدکاووس مجاز به اقامت هستند و در دیگر شهرهای استان اقامت اتباع خارجی ممنوع است و سعی بر این بوده است که تمرکز ارائه خدمات به اتباع خارجی در این دو شهر باشد و از سویی دسترسی راحتتر به این افراد داشته باشیم.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان ادامه داد: بسیاری از ازدواج های اتباع خارجی در استان قانونی نشده است و فرزندان آنها در سنین بالا قرار دارند و سالها به دنبال این بودیم که این معضل را حل کنیم و در نهایت قانون ماده واحده و اعطای تابعیت اجرایی شد.

 

دهرویه بیان کرد: اصلی ترین اصلاحیه این قانون برداشته شدن سن 18 سال است و تقریباً با این ابلاغیه در دو ماه گذشته به استانداران ابلاغ شد و مطابق آن نیز دستورالعمل اجرایی استان ها را مکلف کردند که بر اساس این دستورالعمل روند اعطای تابعیت صورت بگیرد.

 

وی افزود: افراد متقاضی دریافت این تابعیت باید حضوراً به اتباع و مهاجرین خارجی مراجعه کنند و 17 فرم مربوط به این مهم را تکمیل کنند.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا از یک ماه گذشته به صورت اینترنتی نوبت صادر می شود و نگرانی وجود داشت که اطلاعات شخصی آنها درج پیدا کند و برای آینده آنها مشکل به وجود بیاورد لذا تلاش شد که یک بار حضور با کنترل و شرایط خاص این افراد داشته باشند  و این حضور برای تکمیل فرم و امضاء و اثر انگشت فرد به صورت زنده است.

 

کد خبر 966110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha