شکوه عاشورایی در دروازه کربلا/ کرونا مغلوب شعور حسینی عزاداران

امسال آیین های عزاداری ماه محرم متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شد و مردم با رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا به اقامه عزا پرداختند.

خبرگزاری شبستان_ کرمانشاه: هر ساله همزمان با فرا رسیدن ماه محرم استان کرمانشاه حال و هوایی دیگر دارد و میزبانی از زائران امام حسین(ع) شور حسینی را دو چندان می کند. برای مردمان این دیار میزبانی از زائران افتخاری است.

امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا که بسیاری از آیین ها و مناسبت های مذهبی از جمله حج بزرگترین اجتماع مسلمانان را به تعطیلی کشاند، محرمی متفاوت را تجربه کردیم. تصور می شد عزاداری های ماه محرم تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و کمرنگ شوند اما مردم با برپایی آیین های عزاداری مختلف در سراسر کشور و استان کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در هیئت های عزاداری و دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی نشان دادند عشق و شور حسینی هیچ گاه خاموشی ندارد.

طنین نوای« لبیک یا حسین» در شهر می پیچید و مردمی که به یاد شهیدان دشت کربلا چشمانشان بارانی و دلشان کربلایی بود.

هیئت های عزاداری در سطح استان کرمانشاه با رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده به عزاداری پرداختند و در این میان حضور پرشور کودکان و سالخوردگان با رعایت پروتکل های بهداشتی حال و هوایی خاص به این عزاداری ها داده بود.

* رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری ها حقیقتا رضایت بخش بوده است

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن قدردانی از عزاداران حسینی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: دستورالعمل هایی که ستاد مقابله با کرونا به منظور برگزاری عزاداری های ماه محرم اعلام کرده بود به هیئت های مذهبی ابلاغ شد و در این راستا همکاری و هماهنگی خوبی بین هیئت ها برای عملی شدن این دستورالعمل ها صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تصریح اینکه برخی محدودیت هایی نیز طی این ایام وجود داشت، عنوان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و پخت غذای نذری ممنوع بود که در این زمینه نیز همکاری خوبی صورت گرفت.

وی بیان داشت: نذورات امسال به صورت جیره خشک و در قالب کمک مومنانه و نیز اقلام بهداشتی توزیع شد و ایستگاه هایی به منظور توزیع ماسک و اقلام بهداشتی نیز در سطح شهر دایر شدند.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: با توجه به گزارش های ستاد مقابله با کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه طی ایام ماه محرم رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری ها حقیقتا رضایت بخش بوده است و کمترین تخلفاتی از سوی هیئت های مذهبی گزارش شده است که عموم این تخلفات نیز از روی ناآگاهی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه در سامانه بیرق که در آن هیئت های مذهبی برای برپایی عزاداری ثبت نام می کردند، در کشور مقام اول را به دست آورد که این مهم نشان دهنده توجه هیئت های مذهبی به رعایت اصول بهداشتی و فرهنگ بالای هیئت ها را می رساند.

 

کد خبر 966234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha