ادعای نتانیاهو از جلسات محرمانه با کشورهای اسلامی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که در حال مذاکره با بسیاری از کشورهای عربی برای برقراری روابط عادی دوجانبه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که در حال مذاکره با بسیاری از کشورهای عربی برای برقراری روابط عادی دوجانبه است. این اظهارات قبل از برگزاری اجلاس سه جانبه این رژیم در امارات متحده عربی بیان شده است.

 

نتانیاهو که در حال تدارک برای سفر به امارات است، ادعا کرد: جلسات محرمانه دیگری با رهبران عرب و مسلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل برگزار شده است. رابطه ما با امارات راه را برای عادی سازی روابط با دیگر کشورهای عربی هموار کرده است.

 

ابوظبی و تل آویو در تاریخ 13 آگوست اعلام کردند که آنها به توافقاتی دست یافته اند که منجر به عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک بین دو طرف خواهد شد.

 

این توافق بحث برانگیز که از آن زمان تا کنون در فلسطین و جهان اسلام به طور گسترده ای محکوم شده است با واسطه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

 

توافق امارات و اسرائیل سومین توافق عادی سازی این رژیم است که رژیم اشغالگر پس از مصر (1979) و اردن (1994) با یک کشور عربی منعقد کرده است.

 

روز شنبه ، امارات متحده عربی اعلام كرد كه تحریم اقتصادی خود علیه اسرائیل را لغو می كند.

کد خبر 966264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha