موفقیت آستان های حسینی و عباسی در برگزاری مراسم عاشورای حسینی

مسئولان آستان های حسینی و عباسی و استاندار کربلای معلی از موفقیت برنامه های امنیتی، خدماتی و بهداشتی در مراسم عاشورای حسینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، پس از پایان مراسم رکضة طویریج( هروله کنان) و عزاداری حسینی، آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) موفقیت برنامه های امنیتی، خدماتی، بهداشتی و ساماندهی در مراسم دهم ماه محرم 1442 هجری را اعلام کرد.

 

این آستان اعلام کرد: این موفقیت با تلاش ها و هماهنگی های مشترک با آستان مقدس امام حسین(ع) و طرف های امنیتی، بهداشتی  و خدماتی در استان کربلای معلی انجام گرفته است.

 

در همین حال، «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آستان های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در مراسم روز عاشورا تعدادی دروبین برای آمارگیری از تعداد زایران نصب کردند. اگرچه در حال حاضر آخرین آمار از تعداد زایران هنوز ارایه نشده است.

 

پیش از این، آمارهای غیر رسمی تعداد زایران در حرم امام حسین(علیه السلام) را یک میلیون زایر از عراق تخمین زده بودند، باتوجه به اینکه ورود زایران خارج از این کشور به کربلای معلی ممنوع بود.

 

الخطابی افزود: تعداد زایران زیاد بود، اما این تعداد نسبت به سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر بود.

 

استاندار کربلای معلی گفت: عملیات گروه بندی زایران پس از پایان مراسم رکضة طویریج( هروله کنان) انجام گرفته است.

 

حرم امام حسین(علیه السلام) نزدیک به شش ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شد. درحال حاضر تدابیر بهداشتی ویژه ای در این حرم اتخاد شده است و در همه ورودی ها سیستم غربالگری گذاشته شده است.

کد خبر 966271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha