نشست علمی مجازی «امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت» برگزار می شود

رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس گفت: نشست علمی مجازی« امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت » از برنامه های جانبی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت دانشکده علوم قرآنی بندرعباس برگزار می شود.

حجت الاسلام «سعید کذایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در احیای اسلام پس از واقعه جانسوز عاشورا، خاطرنشان کرد: بیمار شدن امام سجاد(ع) در روز عاشورا از حکمت های پروردگار متعال برای حفاظت از اسلام ناب و استمرار امامت و ولایت بود.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) رسالت خود را از عصر عاشورا آغاز کرد و با ایراد خطابه در مجلس یزید در شام، پایه های حکومت ظلم و جور یزید را به لرزه درآورد.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به خفقان دوران امامت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: آن حضرت با توجه به شرایط آن دوران، روش دعا را برای روشنگری و مقابله با حکام ظالم انتخاب کرد.

 

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی به جهت همراهی با دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و ترویج معارف سیدالساجدین، نشست علمی مجازی « امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت» را برگزار می کند.

 

کذایی عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سجادی رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان از سخنرانان این وبینار می باشند.

 

وی افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این وبینار می توانند به نشانی http://hormozgan.fahma.org/liveroom مراجعه و گزینه مهمان رو کلیک کنند و وارد این نشست شوند.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.

کد خبر 966296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha