ایجاد فرصت تولید سالانه عسل کُنار در قیروکارزین

همتی گفت: جهاد کشاورزی قیروکارزین، به توسعه گونه‌های کُنار به عنوان گونه های بومی و ارزشمند در زنبورداری، توجه ویژه دارد و فرصت سالانه کوچ زنبورستان ها را برای تولید عسل کُنار فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (دوشنبه 10 شهریور) از کوچ زنبورستان ها به قیروکارزین خبر داد و به خبرنگاران گفت: هر ساله در اوایل شهریور، کوچ زنبورستان ها با هدف تولید عسل کُنار به قیروکارزین به انجام می رسد.

 مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: شهرستان قیروکارزین، بستر مناسبی برای پرورش زنبور عسل در نیمه دوم سال دارد و امسال پیش بینی برداشت 600 تن عسل کُنار تا آبان 99 در این شهرستان شده است.

 وی اضافه کرد: این مقدار عسل از اسکان کندوهای بومی و بیش از 500 کوچ داده شده از شهرستان های فارس و قم، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و چهار محال و بختیاری به قیروکارزین تولید خواهد شد.

همتی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن مجوز کوچ از جهاد کشاورزی شهرستان های مبدا برای زنبورستان ها گفت: علاوه بر این، رعایت تمامی پروتکل های ویژه بهداشتی برای زنبورداران ضروری است. 

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: جهاد کشاورزی قیروکارزین، اطلاعات لازم شامل مکان یابی دقیق در عرصه های مرتعی یا کشاورزی، ارزیابی میزان پوشش گیاهی منطقه و اعلام هشدار برای رعایت فاصله با مسیل های سیلابی را به عنوان توصیه های فنی در اختیار زنبورستان های متقاضی قرار خواهد داد.

همتی تکید کرد: رعایت فاصله مجاز برای زنبورستان ها نیز ضرورت دارد تا موجب خسارت دیدن زنبورستان های مجاور نشود و جهاد کشاورزی قیروکارزین به توسعه گونه‌های کُنار به عنوان گونه های بومی و ارزشمند در زنبورداری، توجه ویژه دارد.

کد خبر 966336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha