فعالیت ۷۰ پایگاه آموزشی وابسته به مرکز قرآن و عترت بیت الزهرا(س) آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: ۷۰ پایگاه آموزشی وابسته به مرکز قرآن و عترت بیت الزهرا(س) در سطح شهر و روستاهای شهرستان آران و بیدگل فعال است.

«سعید ضابطی» در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان مرکز قرآنی بیت الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مبلغین و بانوان قرآنی مرکز بیت الزهرا(س)  با سابقه ۴۲ ساله فعالیت های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، زبان قرآن، آموزش های ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و حفظ قرآن کریم فعالیت می کنند و چند دوره مجری آزمون های سراسری قرآن و عترت در شهرستان بودند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود:۷۰ پایگاه آموزشی وابسته به مرکز قرآن و عترت بیت الزهرا(س) در سطح شهر و روستاهای شهرستان آران و بیدگل فعال است.

 

ضابطی ادامه داد: مرکز قرآن و عترت بیت الزهرا(س) با در اختیار داشتن کتابخانه ای با یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و یک هزار عضو فعال، علاوه بر آموزش رشته های قرآنی در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی همیشه فعال است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این مرکز قرآنی دارای ظرفیت نیروی انسانی بسیار قوی است و اکثر قریب به اتفاق علاقه مندان و قرآن آموزان این مرکز در حوزه های علمیه یا مراکز دانشگاهی فعالیت دارند.

 

سعید ضابطی بر لزوم  توسعه و نوسازی ساختمان مرکز با توجه به فعالیت های این مرکز و حضور قرآن آموزان و علاقه مندان به قرآن  تاکید کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از هر گونه حمایت در خصوص انعکاس گزارش روند ساخت و ساز ساختمان به دستگاه های خدماتی و فرادستی جهت حمایت مادی و معنوی دریغ نخواهد کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بیان داشت: این مرکز قرآنی امسال در طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۴ هم حضور فعالی داشت و ۶ نفر از بانوان قرآنی این مرکز در قالب سه گروه دو نفره در مراحل پایانی این طرح در رسانه ملی حضور داشتند و از بین سه برگزیده نهایی در کل کشور، «مریم علیزاده آرانی» و  «فضه اسماعیلی پنداس» از این مرکز موفق به کسب رتبه های دوم و سوم این طرح ملی شدند.

 

یادآور می شود؛ طی مراسمی با حضور امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از فعالان قرآنی مرکز قرآن و عترت بیت الزهرا(س) و برگزیدگان کشوری طرح بشارت ۱۴۵۴ این مرکز قرآنی تجلیل شد./

کد خبر 966379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha