برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی کشور با حضور ۲۰ قاری بین‌المللی در نهاوند

بحیرایی گفت: بزرگ ترین محفل قرآنی کشور از شب اول محرم به مدت ۱۰ شب با حضور ۲۰ تن از قاریان بین‌المللی و ممتاز کشوری به صورت مجازی برگزار شد.

«پیام بحیرایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: امسال همزمان با ماه محرم، بزرگ ترین محفل قرآنی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

 

مدیر واحد نخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه نهاوند افزود: این محفل بزرگ قرآنی از شب اول محرم به مدت 10 شب با حضور 20 تن از قاریان بین المللی و ممتاز کشوری به صورت مجازی و از طریق اینستاگرام برگزار شد.

 

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه این محفل هر شب از ساعت 22:30 الی 23 به مدت 15 دقیقه برای هر قاری برگزار شد گفت: پخش آنلاین این محفل از صفحات pyambahiraii90  و khabar_qurani  و nahavand_qurani در اینستاگرام خواهد بود.

 

بحیرایی اظهار داشت: در پایان شب دهم مراسم ختم دعای قرآن توسط قاری بین المللی «مجید فقیه» برگزار شد.

 

وی  با اشاره به اینکه ما معتقديم قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر در ميان مسلمين است،گفت: امت اسلامى باید برای استفاده از اين ميراث عظيم  و ترویج آن در بین نسل جوان تلاش کنند.

 

وی به ارتباط بین جوانان و قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: نوجوانى و جوانى، بهار عمر و هنگام شكوفايى آن و آغاز فراز و نشيب‌هاى روحى و جسمى و رسيدن به رشد است. در اين دوره شخصيت انسان شكل مى‏ گيرد و پرسش‌هاى فكرى و فرهنگى بسيارى در ذهن جوان پيدا مى‏ شود.

 

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون اندیشه نهاوند افزود: با تبيين صحيح باورها و ارزش‌هاى دينى و مذهبى، مى ‏توان روح نا آرام جوان را آرامش و اطمينان بخشيده و او را به نجات و كمال رساند و بهترين فرصت براى آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، دوره نوجوانى و جوانى است؛ چرا که آنچه در اين دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.

 

گفتنی است،  آقایان استاد محمد جواد موسوی درچه‌ای، محمد حسن موحدی، خسرو امینی، هادی رحیمی، سید علی موسوی، وحید نظریان، احسان بیات، احمد رحیمی، رضا رحمانی، امین عبدی، سید جاسم موسوی، محمد کاکاوند، حسین شالچی، هادی موحد امین، محمد جواد پناهی، مجید فقیه، حسین حسنگاویار، حبیب صداقت، حسین کولیوند، سعید(مختار) دهقان، 20 قاری بین‌المللی و ممتاز کشوری حاضر در محفل  قرآنی نهاوند بودند.

 

 

 

کد خبر 966394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha