اظهارنظرهای سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره سال تحصیلی جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: رنگ بندی وضعیت استان ها همچنان ادامه دارد البته وزارت خانه احتمالاً طی دو هفته آینده ملاک را برای رنگ بندی تغییر می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر مهدی شفیعی دوشنبه (10 شهریور) در شورای آموزش و پرورش استان گفت: رنگ بندی وضعیت استان ها همچنان ادامه دارد البته وزارت خانه احتمالاً طی دو هفته آینده ملاک را برای رنگ بندی تغییر می دهد و تاکنون ملاک رنگ بندی براساس شاخص موارد بستری محتمل و قطعی به ازای 100 هزار نفر جمعیت بوده است.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: الان با کم شدن موارد بستری در کشور به خاطر اینکه قرار است زنجیره انتقال قطع شود، شاخص های رنگ بندی که احتمالا" شاخص های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله و ...هست، در رنگ بندی تحولی ایجاد می کنند.

 

 

وی بیان کرد: آنچه مسلم است، رنگ بندی دو هفته اخیر را به ما نشان می دهد و حداکثر تا یک هفته بعد قابلیت دارد و آنچه که شاخص های ما در استان را نشان داده، در دو ماه اخیر عمدتاً در وضعیت قرمز بودیم و بیش از 95 درصد شهرستان ها در وضعیت قرمز و نارنجی بودند و یا در آستانه هشدار بودیم و طی دو ماه اخیر خیلی نادر بود که در حد یک بازه چند روزه شاخص سفید داشتیم بنابراین متغیر بودن شاخص ها کا را برای آموزش و پرورش سخت می کند.

 

 

شفیعی در خصوص دستورالعمل بازگشایی مدارس ادامه داد: معلم و دانش آموز با این برنامه ریزی که هر هفته ممکن است تغییر کند؛ تغییر روند کار در آموزش، دچار چالش می شود بنابراین باید براساس وضعیت استان و شاخص ها برای بازه زمانی حداقل 4 تا 5 ماه برنامه ثابت داشته باشیم که معلم، والدین و دانش آموز بتواند یک برنامه داشته باشد تا نظم فکری و آموزشی بهم نریزد.

 

 

وی در خصوص شاخص های دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اظهار داشت: ما تا نیمه خرداد ماه، خیلی محدود موارد بستری زیر 15 سال داشتیم که از خرداد به این سمت که پیک دوم بیماری شروع شد و در اوایل تیر ماه به اوج رسید؛ در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان 245 مورد بستری داشتیم که در گروه سنی مدرسه (6 تا 18 سال) بودند و 42 مورد قطعی بستری و از این تعداد متاسفانه تعدادی فوتی داشتیم که در برخی گروه های سنی حتی نسبت به گروه سالمندان پیک می زند در حالی که خیلی با هم در ارتباط نیستند.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: بنابراین به نظر می رسد با بازگشایی مدارس وقتی که یک جمعیت زیادی را در فضایی قرار بدهیم و نتوانیم فضا و رفتار بچه ها را مدیریت کنیم و تغییر برنامه زمانی رفت و آمد، تجمع والدین، سرویس ایاب و ذهاب و ...  چالش هایی است که اگر زنجیره انتقال در این گروه های سنی برقرار بشود، ضمن اینکه سالمندان را هدف قرار می دهد، برای خودشان نیز ممکن است خطرناک باشد.

 

 

 

وی گفت: ضمن اینکه امسال نمی دانیم آنفولانزا چه رفتاری خواهد داشت و وضعیت آن قابل پیش بینی نیست بنابراین آنچه که ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی می توانیم کمک کنیم این است که به شکل هفتگی وضعیت شهرستان ها را اعلام کنیم تا بدانند وضعیت به چه شکل است اما مدیریت آموزشی در کلان کشور باید به این مسئله کمک کند.

 

 

شفیعی ادامه داد: در بحث آموزش گروه های سنی پائین تر امسال باید کشور تصمیم بگیرد و شاید بعضی از گروه های سنی پائین تر حتی اگر یک سال هم به مدرسه نروند، مشکلی پیش نیاید.

 

 

وی گفت: به نظر باید برای گروه های سنی مختلف، تصمیمات مختلف گرفته بشود و ما در نظارت ها و مولفه های بهداشتی و ... آماده همکاری هستیم اما به نظر می رسد در بحث آموزش برای گروه های سنی، تصمیم جدی گرفته شود.

کد خبر 966453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha