نگران اوج گیری مجدد کرونا در بازگشایی مدارس هستیم

استاندار کرمان گفت: هیچ کس اعتقاد ندارد مدرسه نباید باز شود و یا تحصیل و آموزش باید تعطیل شود اما ما باید تصمیماتی بگیریم که اجرایی باشد و تا آخر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد جواد فدایی دوشنبه (10 شهریور) در شورای آموزش و پرورش استان در خصوص بازگشایی مدارس و آموزش مجازی، گفت: در همین شرایط باید حداکثر کاری که می توانیم انجام دهیم و در خصوص آموزش مجازی همه دانش آموزان دسترسی به موبایل و گوشی پیشرفته و هوشمند ندارند و حتی بعضی از روستاها دسترسی به اینترنت ندارند.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: طبق دستورالعمل بازگشایی مدارس، برای مناطق با هر شرایطی دستورالعمل خاصی گفته شده است؛ در مناطق سفید گفته شده که مدرسه روال عادی باشد و در مناطق زرد به صورت تلفیقی(حضوری و مجازی) است و در وضعیت قرمز کامل مجازی برگزار شود.

 

 

 

وی بیان کرد: اجرای پروتکل ها در مناطق سفید سخت است و اگر رعایت شود خیلی خوب است اما مسئله این است که وضعیت کرونا (قرمز، زرد و سفید) ثابت نیست و وضعیت شهرستان ها هفتگی تغییر می کند که آموزش و پرورش می گوید هماهنگی لازم را به عمل آوردند و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیری می کنند.

 

 

فدایی گفت: هیچ کس اعتقاد ندارد مدرسه نباید باز شود و یا تحصیل و آموزش  تعطیل شود اما ما باید تصمیماتی بگیریم که اجرایی باشد و تا آخر عمل کنیم و تا آخر پای آن بایستیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در استان سیر نزولی بیماری کرونا را داشتیم و آمار بستری کرونا در استان تا 25 نفر کاهش یافت اما دوباره به 75 نفر رسیده که نگرانی داریم با آغاز فعالیت مدارس شاهد اوج بیماری باشیم و عدم رعایت ها دوباره سیر نزولی را تغییر دهد.

 

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما هم اعتقاد و تلاش داریم آموزش تعطیل نشود، بیان کرد: قرار شد با توجه به اهمیت زیرساخت ها برای استفاده از فضای مجازی از این به بعد در جلسه شورای آموزش و پرورش از اداره کل فناوری اطلاعات دعوت کنیم.

 

 

وی ادامه داد: مشکلاتی که در استان است و در سطح استان قابل حل نیست و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد، آموزش و پرورش این موارد را منعکس کند تا اقدام لازم صورت بگیرد.

 

 

 

وی ادامه داد: با تأسیس دو مدرسه، یکی مدرسه پسرانه صدرا وابسته به سازمان تبلیغات در سیرجان (برای مقطع متوسطه اول و دوم) و مدرسه هیئت امنایی دخترانه فرهنگ در رفسنجان(برای مقطع دوم متوسطه) موافقت و قرار شد به لحاظ حقوقی بررسی شود.

 

 

فاطمه السادات حسینی در این جلسه گفت: همه معتقد هستیم که تعلیم و تربیت شاه کلید است و قطعاً باید بین آموزش و پرورش، مدرسه، جامعه و خانواده یک تعامل و همراهی باشد و با توجه به بحران کرونا این ناهماهنگی ها طبیعی است؛ گرچه همه تلاش می کنند اما چند روز مانده به بازگشایی مدارس  هنوز داریم تصمیم گیری می کنیم.

 

 

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار داشت: از جمله اشکالاتی که باید به آن ها توجه کنیم، نداشتن ساختار و کیفیت آموزشی است و شاهد ترک تحصیل دختران و پسران(به دلیل نداشتن امکانات) زیادی خواهیم بود که زنگ خطر بزرگ برای آینده است و بی سوادی، در آینده آسیب زیادی ایجاد می کند و اضطراب ها و استرس هایی که برخی والدین و معلمین دارند و آسیب های اجتماعی از جمله نقاط ضعف ما هستند که باید تصمیم گیری شوند.

کد خبر 966472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha