سامانه هوشمند پایش تخلفات ساختمانی در مشهد راه اندازی شد

حسین نژاد گفت:به منظور پیشگیری از تخلفات ساختمانی، رسیدگی و اجرا الزامات قانونی در بحث نظارت، سرعت عمل، دقت و کیفیت در اعمال به موقع قانون، تلفیق، پردازش و تحلیل سامانه های مختلف نظارتی مرکز پایش تخلفات ساختمانی شهرداری مشهد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حسین نژاد» امروز( ۱۰ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات ساختمانی، رسیدگی و اجرا الزامات قانونی در بحث نظارت، سرعت عمل، دقت و کیفیت در اعمال به موقع قانون، تلفیق، پردازش و تحلیل سامانه های مختلف نظارتی؛ مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی شهرداری مشهد راه اندازی شد.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد افزود: از جمله امتیازات مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی، بهره گیری از توان دستگاه های دخیل در جهت هم افزایی و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد با حمایت مرجع قضایی و ظرفیت های قانونی دستگاه های مذکور است.

 

وی بیان کرد: مرکزپایش هوشمند تخلفات ساختمانی با بهره گیری از توان و پتانسیل های دستگاه های مدیریت یکپارچه شهری مشهد با محوریت شهرداری در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و زیر مجموعه اداره کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد ایجاد خواهد شد.

 

حسین نژاد تصریح کرد: مهم ترین وظایف آنان شامل بازدید از ساختمان های در حال احداث و گشت زنی مستمر در شهر و اراضی حاشیه به منظور ممانعت از عملیات ساختمانی بدون مجوز، شناسایی زمین خواران و بنگاه های غیرمجاز املاک که اقدام به تغییر کاربری و خرید و فروش غیر مجاز اراضی می کنند و معرفی آن ها به مراجع قانونی، انعکاس تخلفات به مراجع قانونی در مورد تصرفات و تفکیک های غیر مجاز، رسیدگی به شکایات و گزارش های واصله مردمی درباره ساخت و ساز بدون مجوز یا مغایر پروانه و فاقد استحکام بنا و ایجاد بستر مناسبی پیرامون جلوگیری از ارائه خدمات آب و برق و گاز و مخابرات به واحدهای احداثی غیرمجاز در مناطق فاقد طرح شهرسازی می شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای ساخت و سازها در کلان ‌شهر مشهد و ضرورت توجه به ضوابط ساخت و ساز، به کارگیری سامانه پایش تخلفات ساختمانی تأثیر بسیاری در افزایش سرعت عمل و دقت در رسیدگی به تخلفات احتمالی دارد، تا از حفظ ایمنی و صیانت از حقوق شهروندان اطمینان حاصل شود.

کد خبر 966524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha