کشف گورستان  و استودان های تاریخی در فصل سوم بررسی باستانی دشت مرودشت

بارانی گفت: در بررسی دهستان های رودبال، ابرج، رامجرد، نقش رستم و مجدآباد در فصل سوم بررسی و شناسایی باستانی دشت مرودشت، استودان ها و گورستان هایی از دوران صفویه تا عصر معاصر کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «وحید بارانی»، امروز (دوشنبه 10 شهریور) از شناسایی آثار باستانی در روند بررسی و تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: در فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت با هدف تهیه نقشه باستان شناسی این شهرستان، 150 اثر باستانی شناسایی شده که شامل آثاری از دوران پارینه سنگی تا دوران اسلامی است.

کارشناس گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: نقشه باستان شناسی دشت مرودشت و جمع آوری داده های باستان شناسی، همچون سفال و ابزار سنگی با هدف تکمیل بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: با تجمیع نقشه باستان شناسی مرودشت و نقشه های GIS می توان ضمن تهیه یک نقشه منسجم باستان شناسی در شناخت هر چه بیشتر الگوهای استقراری این منطقه نیز موفقیت هایی حاصل کرد.

سرپرست بررسی تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت اعلام کرد: در فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت، دهستان های رودبال، ابرج، رامجرد، نقش رستم و مجدآباد از نظر باستان شناختی، بررسی شدند.

بارانی ادامه داد: در کوه های مجد آباد، حسین، ایوب و گلدشت علیا، شاهد بیشترین سکونت در غارها و پناهگاه های صخره ای از دوران پارینه سنگی تا دوران نوسنگی هستیم.

وی از بررسی بیشتر دشت مرودشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در بررسی های انجام شده در دامنه این کوه ها، همچنین شاهد آثاری از استودان ها و گورستان هایی از دوران صفویه تا عصر معاصر بوده ایم.

کد خبر 966536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha