بورس املاک بدون نظارت، اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت

پاک فطرت گفت: تاثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعا بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا پاک ‌فطرت»، بورس املاک بدون نظارت را دارای اثرات منفی بر بازار مسکن دانست و گفت: تاثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعا بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ‌ریزی دولت برای راه‌ اندازی بورس املاک و مستغلات بیان کرد: در شرایط کنونی مهمترین مولفه برای تولید گسترده مسکن و تعدیل نظام عرضه و تقاضا در بازار مربوطه، جذب نقدینگی و سرمایه برای اجرای پروژه‌های کلان است.

وی ادامه داد: دولت و سازمان بورس، باید نظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشد و راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات می‌تواند اقدام مثبتی برای جمع‌آوری نقدینگی در سطح جامعه باشد به شرط آنکه دولت وسازمان بورس نظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشند.

پاک فطرت تاکید کرد: در شرایط کنونی، انبوه‌سازان بزرگی در کشور وجود دارند که علاقمند به تولید انبوه وگسترده مسکن هستند اما با مشکلات نقدینگی مواجه هستند، از این‌ رو راه‌اندازی بورس املاک می‌تواند در تامین این اعتبارات کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری درست در حوزه تولید مسکن تاثیر گسترده‌ای در اقتصاد و اشتغال‌ زایی دارد به طوری که براساس آمارها با ساخت هر آپارتمان حدود 220 شغل فعال خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تاثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعا بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت و دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ ریزی کند که راه‌اندازی بورس املاک موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن در کشور نشود.

کد خبر 966570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha