۲۰ درصد کل تعاونی های استان ایلام را زنان تشکیل می دهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲۰ درصد کل تعاونی های استان ایلام را زنان تشکیل می دهند.

«شکراله شیرخانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  ۳ هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان ایلام فعالیت می کنند که ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر عضو این تعاونی ها هستند.

 

وی افزود:  ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را زنان تشکیل می دهند که ۶۷۴ تعاونی را تشکیل می دهند.

 

شیرخانی با اشاره به اینکه در سال های اخیر ۲ هزار و ۷۵ طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند، تصریح کرد: این طرح ها با اخذ بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توانسته اند ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام  بیان کرد: طی سال جاری ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی ها مصوب شده است که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.

 

وی  از پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های استان از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این مدت ۴ هزار و ۱۹۳ مشاوره، توانمندسازی، ساماندهی و ایجاد بستر اشتغال برای کارجویان بخش تعاون صورت گرفته است.

 

شیرخانی گفت: سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان و اعضای شرکتها و اتحادیه های تعاونی و نیز متقاضیان تشکیل شرکتها و اتحادیه های تعاونی راه اندازی شده است.

کد خبر 966644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha