افتتاح  کنگره بین‌المللی «امام سجاد علیه السلام» با پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی

آئین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد علیه السلام» با قرائت پیام حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی و رونمایی از کتاب «شبی که معراج شد» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آئین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد علیه السلام» امشب (سه شنبه، 11 شهریورماه) مصادف با شام شهادت حضرت زین العابدین(ع) به صورت مجازی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، در این آئین علاوه بر قرائت پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، مرجع تقلید عالم تشیع، شخصیت های برجسته دینی شامل حجج اسلام والمسلمین احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، دکتر حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سیدهاشم موسوی، نماینده ولی فقیه و رئیس مرکز اسلامی انگلیس و دکتر عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و شیخ دکتر خالد عبدالوهاب ملا، رئیس جماعت اهل سنت عراق سخنرانی می کنند.

 

همچنین، از کتاب «شبی که معراج شد» خاطرات شهید «خلیل تختی نژاد» از مدافعان حرم استان هرمزگان در این آئین رونمایی می شود.

 

این گزارش می افزاید: دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد علیه السلام» با شعار «امام سجاد(ع)، اسوه معنویت‌، عقلانیت، مقاومت» از 12 تا 25 محرم حسینی به صورت مجازی و با همکاری کانون های فرهنگی هنری کشور برگزار می شود.

 

با توجه به شرایط کرونایی کشور و عدم امکان برگزاری حضوری این دوره از کنگره، برنامه های آن در فضای مجازی دنبال می شود و به جای ارائه مقاله بر تهیه و انتشار ویدئوکلیپ تمرکز دارد.

 

گفتنی است، آئین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد علیه السلام» امشب (سه شنبه، ١١ شهریور ماه) مصادف با ١٢ محرم  از ساعت ٢٠:٣٠ برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت مجازی در آن می توانند به لینک ▶️https://cisadjad.ir/ مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 966652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha