برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و ختم‌های متعدد قرآن ویژه ایام شهادت حضرت سیدالساجدین(ع)

حجت‌الاسلام میرسجادی با بیان‌اینکه هزینه ۱۵۰۰ پرس غذای نذری هرساله مسجد امام سجاد(ع) ویژه سالروز شهادت امام چهارم(ع) به نیازمندان اختصاص یافته است، گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی و انجام ختم‌های قرآن را برای این ایام تدارک دیده‌ایم.

حجت الاسلام «سید احمد میرسجادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد امام سجاد (ع) (واقع در تهران، خیابان ری) همه ساله در ایام ولادت و شهادت حضرت زین العابدین (ع) ویژه برنامه هایی را برگزار می کند، اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برخی از این ویژه برنامه ها به ویژه اجتماع مداحان در شب شهادت حضرت علی بن الحسین (ع) ممکن نیست.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) افزود: جامعه مداحان امسال نیز مسئولیت برگزاری ویژه برنامه شهادت حضرت زین العابدین (ع) را البته با حضور حداقلی مردم و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

 

وی اضافه کرد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی چند تن از شعرای اهل بیت (ع) و شعرخوانی غلامرضا سازگار، رئیس خانه مداحان اهل بیت (ع) در روز دوشنبه، دهم شهریور ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد امام سجاد (ع) برگزار شد.

 

میرسجادی در ادامه با بیان اینکه امسال به دلیل شراط شیوع کرونا مسابقه کتاب خوانی به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود، گفت: هزار برگه سوال و پاسخ نامه این مسابقه در دهه اول محرم میان نمازگزاران توزیع شده و منبع امتحانی نیز از طریق شبکه اجتماعی سروش در دسترس عموم قرار گرفته است. ضمنا امکان دانلود برگه سوالات و پاسخ نامه نیز مهیا شده است.

 

وی ادامه داد: هزینه مربوط به اطعام عزاداران شهادت حضرت زین العابدین (ع) که حدود ۱۵۰۰ پرس است برای تهیه ۱۰۰ بسته ارزاق به منظور کمک مومنانه به نیازمندان صرف شد.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: نمازگزاران این مسجد با راه اندازی پویش ختم قرآن به نیت حضرت زین العابدین (ع)، تاکنون متعهد به ختم آیات وحی برای هشت بار شده اند.

کد خبر 966700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha