طرح‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در استان سمنان سریع تر راه اندازی شود

شریفی نژاد با تأکید بر لزوم تسریع در راه‌اندازی طرح‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در استان سمنان گفت: اجرای این طرح‌ها از برنامه‌ها مهم توسعه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا شریفی نژاد» در جلسه آخرین وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس با اشاره به پیگیری جدی راه‌اندازی طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در استان سمنان گفت: کمیته امداد و بهزیستی و بسیج سازندگی برای ارائه طرح‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی در راستای کمک به بهبود معیشت مددجویان پای‌کار باشند.

 

معاون اقتصادی استانداری سمنان از اعتبارات خوب برای اجرای طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در استان سمنان خبردادوافزود: درآمدزایی و ایجاد اشتغال از مزایای اجرای این طرح است و سهم استان در این راستا اجرای ۸۰۰ طرح تا پایان برنامه ششم توسعه است.

 

وی با اشاره به اینکه به‌صورت عملیاتی ظرفیتی در اختیار کمیته امداد قرارگرفته و در حال حاضر ۲۰۰ طرح در دست اقدام دارند اظهار امیدواری کرد:  بسیج سازندگی با ایجاد ساختار و فرایند کار تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد بهره‌برداری از این مجموعه حدود چهار مگاوات در سطح استان سمنان باشیم.

 

شریفی نژاد بابیان اینکه طرح به‌صورت اشتغال‌زایی در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها اجرایی می‌شود اضافه کرد: برنامه ششم توسعه برای ساخت نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس تکالیفی مشخص کرده است که دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این برنامه‌های کاربردی هستند.

 

معاون اقتصادی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تلاش شود برنامه مذکور تا پایان سال جاری با ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس در گام اجرایی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در بهبود فضای کسب‌وکار، تولید انرژی و کاهش مخاطرات زیست‌محیطی بسیار تأثیرگذار است اضافه کرد: اقدام‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی انجام‌شده است اما برای تحقق برنامه‌ها، روند ساخت این طرح مهم و کاربردی سرعت گیرد.

کد خبر 966708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha