برگزاری ویژه برنامه شب شمع در نکا

حجت الاسلام فعالی گفت: در شب شهادت امام سجاد(ع) مراسم و ویژه برنامه « شب شمع » در مسجد سجادیه نکا برگزار شد.

حجت الاسلام «حسینعلی فعالی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد: ویژه برنامه شب شمع در نکا با هدف بزرگداشت نام و یاد امام سجاد(ع) طبق سنوات گذشته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کرونایی امسال برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: ذکر مصائب امام سجاد(ع)  و مداحی و روشن کردن شمع به یاد امام حسین(ع) و یاران وفادارش از جمله برنامه های این مراسم در نکا بوده است که با حضور دلدادگان به اهل بیت(ع) برگزار شد.

 

وی گفت: عزاداران در مراسم « شب شمع» با حزن و اندوه خاص در فراق امام سجاد(ع) به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداخته و یاد و نام این امام همام را گرامی می دارند.

 

حجت الاسلام فعالی یادآور شد: در این آیین بعد از فريضه نماز مغرب و عشاء عزاداران با روشن کردن شمع ، به ياد قبرستان بي  شمع و چراغ بقيع و اسارت آل الله همنوا با ولي عصر (عج) سوگواري نمودند وعشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت امام سجاد نشان دادند.
 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: در آیین شمع گذاری ، مداحان در جمع عزاداران حسینی شهرستان نکا با خواندن اشعار مختلف به نوحه سرايي پرداختند و نام و یاد این امام همام را گرامی داشتند.

 

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) از پیام رسانان مهم عاشورا بودند و اگر سخنان مهم و اثرگذار این دو بزرگوار نبود؛ زندگی عزتمندانه امروز ما در سایه اهل بیت(ع) امکان پذیر نبود.

 

حجت الاسلام فعالی گفت: نسل جوان برای آگاهی بیشتر از قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) نیازمند اطلاع رسانی است و پیام رسانی امام سجاد(ع) بعد از عاشورا اثرگذار است و ضمن بیان زندگی این امام همام از منابع معتبر، باید در این راستا اطلاع رسانی درست در فضای مجازی و غیرمجازی انجام شود.

کد خبر 966723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha