یاد و نام شهدا بهترین سرمایه برای جامعه و نسل جوان است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه یاد و نام شهدا بهترین و بزرگ ترین سرمایه برای جامعه و نسل جوان امروز ما است، گفت: مهم ترین شاخصه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ولایت مداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۱ شهریور) در دیدار با خانواده شهید «حیات سروری» در قالب اجرای آئین معنوی طرح ملی سه شنبه های تکریم در  استان ایلام، اظهار کرد: شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دین بزرگی بر گردن همه ما دارند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تاکید بر ضرورت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد:  فرصت مغتنمی پیش آمد که در ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عاشورای حسینی  خدمت خانواده شهید سروری برسیم چرا که راه و رسم شهدا نشات گرفته از مسیر و فرهنگ عاشورایی بوده است.

 

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا مهم ترین سرمایه برای جامعه امروز ما به ویژه نسل جوان است، یادآور شد: دشمن به دنبال  این است که  فرهنگ ایثار و شهادت را از متن جامعه اسلامی به حاشیه ببرد  و حتی تحمل  اینکه نام شهیدی، زینت بخش کوچه و خیابانی باشد را ندارد.

 

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه دشمنان به هر طریقی به دنبال این هستند که نام و یاد شهدا در جامعه به فراموشی سپرده شود،  گفت: در مقابل نیز به هر طریقی بر ما لازم است که  نام  و رسم شهدا و اهدافی که داشته اند را دنبال و پیگیری کنیم، به ویژه در شرایط فعلی که  مردم در مضیقه  معیشتی قرار دارند و دشمنان با ابزار تبلیغات به دنبال مایوس کردن مردم هستند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مسیر امام حسین(ع) شهدای کربلا گام برداشتند، ابراز کرد: مهم ترین شاخصه شهدا و حضور در جبهه های حق علیه باطل، ولایتمداری و ولایت پذیری بود که در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی جان خود را فدا کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان با بیان خاطراتی از شهید حیات سروری، خاطرنشان کرد: شهید سروری در جبهه با نشاط، پر انرژی و با اخلاق بود و همواره لبخند بر لبانش جاری بود.

 

گفتنی است، شهید «حیات سروری» در فروردین ۱۳۴۷در خانواده ای متعهد و مذهبی متولد گردید، در سال های ۱۳۶۳و ۱۳۶۴ ‏با گردان های ۵۰۵ ‏محرم و شهید بهشتی برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، عاشقانه به جبهه های حق علیه باطل شتافت و خود را برای جهادی بزرگ و ایفای رسالت دینی و اعتقادی خود آماده کرد، آن شهید عزیز داوطلبانه و با اصرار خود، برای شرکت در عملیات والفجر ۹ ‏به مناطق و محورهای عملیاتی کردستان اعزام گردید.

 

او بارها از نحوه شهادت خود با دوستانش چنین سخن گفته بود که «من شهید می شوم و یک تیر در قلب من می نشیند» سرانجام قلب پر از مهر او که گنجینه ای از مهر خدا بود، مورد اصابت ترکش بمب هواپیمای جنگی رژیم ننگین بعث عراق قرار گرفت و در ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۳۶۴/۱۲/۱۲جاودانه شد.

 

کد خبر 966762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha