درآمد سرانه خانوار خراسان شمالی پایین تر از میانگین کشوری است

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بیان کرد: درآمد سرانه هر خانوار در خراسان شمالی به نسبت میانگین کشوری پایین است و وزارت کار، باید به این استان نگاه ویژه ای داشته باشد و توزیع تسهیلات اشتغال به نسبت به محرومیت و درآمد سرانه و نه جمعیت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد پاکمهر» امروز سه شنبه (11 شهریور) در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: درآمد سرانه هر خانوار در خراسان شمالی به نسبت میانگین کشوری پایین است و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان متولی امر باید به این استان نگاه ویژه ای داشته باشد و توزیع تسهیلات اشتغال به نسبت به محرومیت و درآمد سرانه و نه جمعیت باشد.
 

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی افزود: سقف اعتبارات پیش بینی شده برای استان پاسخگوی نیاز استان نیست و بسیاری از طرح ها تایید و منتظر دریافت تسهیلات هستند اما اعتباری وجود ندارد و از وزارتخانه مربوطه خواستار افزایش این اعتبارات هستیم.

 

وی تصریح کرد: شستا به عنوان زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نه تنها برای بهبود کسب و کار در استان خراسان شمالی سرمایه گذاری نکرده، بلکه پول حاصل از صنعت بزرگ استان را نیز از استان خارج و جای دیگر هزینه کرده و از وزارتخانه متبوع خواستار فعالیت بیشتر هلدینگ های سرمایه گذاری در استان هستیم.

 

«محمد وحیدی» نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان  بررسی شود و به دنبال ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

 

وحیدی با بیان اینکه افزایش بیمه تامین اجتماعی موجب اشتغال پایدار و توسعه سرمایه گذاری می شود، گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی درون زا و برونگرا باشیم و این بدان معناست که باید بر اساس مزیت های استان فرصت های شغلی را پیش بینی و زیرساخت های لازم برای ایجاد واحدهای تولیدی را ایجاد کنیم.

 

 

کد خبر 966767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha