«نشان هیئت» زیر خیمه هنر طراحی و نذر می شود

سرپرست حوزه هنری استان کرمان با اشاره به فعالیت های انجام شده از آذرماه سال گذشته گفت: برپایی خیمه هنر برای نخستین بار از جمله این اقدامات در راستای توانمندسازی هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مجتبی اسدی، سه شنبه(۱۱ شهریور) در نشست خبری تولید اثر و توانمندسازی هنرمندان را دو مأموریت مهم حوزه هنری عنوان و بیان کرد:  به دلیل کرونا، رسالت خود را از ابتدای سال ۹۹ بر تولید متمرکز کردیم که به تبع آن توانمندسازی نیز اتفاق می افتد.

 



سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان تولید نماهنگ عطر بهار با همکاری کادر درمان که با استقبال خوب در فضای مجازی روبرو شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: تولیدات را با قابلیت انتشار در فضای مجازی عرضه می کنیم.

 

 

وی تولید ۶ موشن گرافیک با عناوین« دست خدا باش» در سه مجموعه و ناظر به فضای مواسات و کمک های مؤمنانه و «روزگار همدلی» نیز در سه مجموعه را از تولیدات حوزه هنری استان دانست و گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی
انتظار از کرمان بسیار زیاد است که پیرامون شهید سلیمانی کار جدی تری انجام شود.

 

 

اسدی ادامه داد: در همین راستا پروژه هنری «فقط برای خدا» تعریف شد که روایت های کوتاه و خواندنی از سیره و سلوک شهید سلیمانی همراه با تصویرسازی هنری است و تاکنون سه سری پوستر نمایشگاهی ۱۰ تایی تولید شده و آخرین آن ویژه ماه محرم است و چهارمین سری قبل از سالگرد شهید تولید می شود.

 


وی نماهنگ «عطر قند» را از دیگر تولیدات حوزه هنری استان درباره شهید سلیمانی دانست و ادامه داد: برای هفته دفاع مقدس نیز با همکاری اداره کل حفظ آثار و صدا و سیما ۱۰ پوستر متحرک سازی شده منتشر می شود که به روایت های شهید سلیمانی از یاران شهیدش می پردازد.

 

 

سرپرست حوزه هنری استان کرمان تشکیل گعده های کم جمعیت و برپایی خیمه هنر برای نخستین بار را از اقدامات حوزه هنری استان در راستای توانمندسازی هنرمندان عنوان کرد و گفت: خیمه هنر که برای اولین بار در ماه محرم برپا می شود؛ در دیگر مناسبت های مذهبی هم می تواند برپا شود تا هنرمندان ارادت خود به اهل بیت را با تولیدات هنری نشان دهند.

 

 

وی با اشاره به اینکه خیمه هنر ویژه ماه محرم از فردا(۱۲ شهریور) به مدت سه روز در فضای باز موزه هنرهای صنعتی معاصر تشکیل و نشان هیئات مذهبی کرمان توسط هنرمندان تولید و نذر هیئات می شود؛ افزود: عید غدیر هم گعده خودجوش هنرمندان گرافیک نام مبارک «علی ولی الله» را مشق کردند و از ۹ اثر ارسالی ۳ اثر به مرحله پایانی راه یافت.

 

 

اسدی کارگاه آموزش نمایشنامه نویسی با حضور تعدادی محدود که قرار است ۸ ماه ادامه داشته و آثار دفاع مقدس و پیرامون حاج قاسم را عرضه کند؛ مسابقه کتابخوانی مجازی از کتاب «شهسوار» با۱۴۰ شرکت کننده را از دیگر اقدامات قابل ذکر خواند و تصریح کرد: در حالیکه نیمی از سال گذشته اما تنها یک دهم بودجه سال ۹۹ حوزه هنری استان کرمان وصول شده است.

کد خبر 966771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha