توزیع ۳۱۳ بسته کمک معیشتی در مناطق کم برخوردار خراسان جنوبی

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز گفت: ۳۱۳ بسته کمک معیشتی و لوازم التحریر به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از فردا (۱۲ شهریور) بین مددجویان مناطق کم برخوردار استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» امروز (۱۱ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: پدافند هوایی برابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با ماموریت دفاع از هوا و فضای کشور در مقابل هرگونه تهدید هوایی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در دهم شهریور ۱۳۸۷ تشکیل شد.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با تاکید بر پیشرفت‌های شگرف حاصل شده در این سال‌ها در تمامی حوزه‌ها افزود: پدافند هوایی یک نیروی تجهیز محور است که از تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار است و با بهره‌گیری از پتانسیل‌های دانشگاهی، صنعت و شرکت‌های دانش بنیان از لبه فناوری‌های روز دنیا عبور کرده است.

 

وی طراحی و ساخت انواع سامانه‌های راداری و پهپادی را از قابلیت‌های نیروهای جوان و با درایت پدافند هوایی ذکر کرد و گفت: امروز پدافند هوایی می‌تواند ادعا کند که در تمامی حوزه‌ها به پیشرفت‌های چندین برابری برای دفاع از حیثیت و موجودیت آسمان کشور دست یافته است.

 

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز تاییدات مقام معظم رهبری بر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در پدافند هوایی را یک مدال پرافتخار برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و ادامه داد: معظم له در پیام اخیر خود به کارکنان پدافند هوایی تاکید کردند «... امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش های بی وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.»

 

وی ماموریت پدافند هوایی را به گستردگی آسمان مقدس ایران توصیف کرد و گفت: منطقه پدافند هوایی شرق کشور یکی از وسیع‌ترین مناطق پدافند هوایی کشور است که علاوه بر استان خراسان جنوبی، بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی،‌ کرمان و سیستان و بلوچستان را نیز رصد می‌کند.

 

وی این نکته را هم اضافه کرد که نیروهای حاضر در پدافند هوایی شرق کشور به صورت ۲۴ ساعته آسمان ایران اسلامی را رصد کرده و در صورت نیاز، اقدامات تاکتیکی و لازم را انجام می‌دهند به همین دلیل امروز ایران اسلامی، امن‌ترین آسمان را در غرب آسیا دارد و اجازه کوچکترین تعدی به کشورهای متخاصم و معاند را به آسمان این کشور نمی‌دهد.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در ادامه با گرامیداشت هفته پدافند هوایی، به برخی برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته اشاره کرد و ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اهدای خون نیروهای پدافند هوایی شرق با توجه به شرایط فعلی جامعه و نیاز بیشتر به فراورده‌های خونی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان، تقدیر از کارکنان نمونه (کادر و وظیفه)، گرامیداشت پیشکسوتان پدافند هوایی و غبارروبی گلزار شهدای گمنام از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی به حضور نیروهای پدافند هوایی در کنار آحاد مردم در روزهای سخت شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: این همدلی در قالب توزیع کمک‌های مومنانه، اعزام تیم‌های مختلف برای ضدعفونی معابر، سطوح،‌ مساجد و ... نمود بیشتری پیدا کرد.

 

امیر پرویز افزود: در ادامه این اقدامات و همزمان با هفته پدافند هوایی، ۳۱۳ بسته کمک معیشت و لوازم التحریر به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از فردا (۱۲ شهریور) بین مددجویان مناطق کم برخوردار استان توزیع می‌شود.

 

وی به کمک‌رسانی نیروهای پدافند هوایی به سیل‌زدگان روستاهای بخش مرکزی بیرجند «حسن آباد، ‌بهدان، خراشاد و اکبرآباد» در هفته گذشته به منظور لایه روبی و ... هم اشاره کرد و گفت: هر زمان که مردم نیاز به کمک و حضور نیروهای پدافند هوایی در کنار خود داشته باشند، بدون شک در کنار‌ آنها و برای خدمت رسانی به آنها حاضر خواهیم شد.

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «علی محمد روشندل بیلندی» رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شرق کشور نیز به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: همزمان با هفته پدافند هوایی،‌ ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، برنامه‌های مختلفی ویژه کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.

 

وی افزود: غبارروبی گلزار مطهر شهدای گمنام، تجلیل از کارکنان نمونه با حضور مسئولان، برگزاری مسابقات فرهنگی با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی، برپایی محفل انس با قرآن و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان کادر و وظیفه از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده است که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با توجه به شرایط حاکم بر جامعه،‌ برنامه‌های فرهنگی به سمت و سوی فضای مجازی سوق داده شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 966811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha