پيروي از ولايت بهترين معيار برای تشخيص حق از باطل است

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه پيروي از ولايت بهترين معيار براي تشخيص حق از باطل است، گفت: تمام شیطنت های دشمنان برای این است که از نظر افکار عمومی زیر سوال نروند و دین اسلام را نیز به وسیله انسان هایی نادان معرفی کنند که از اسلام هیچ نمی دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز (۱۱ شهریور) در دیدار با دست اندرکاران مراسم بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس اظهار کرد: انتخاب روز حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس برای نامگذاری روز شهرستان فردوس حاکی از اصالت فرهنگی و حسن انتخاب مردم این شهرستان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این نامگذاری و انتخاب به عنوان یک مصوبه، شعار و یاد و خاطره نیست بلکه تاثیرات فرهنگی دارد، افزود: تاثیر فرهنگی آن در واقع روح انقلاب و اسلام  و شیوه اهل بیت علیه السلام است.

 

وی با طرح این سوال که جرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ملت ما در پیش ستمگران بین المللی و تفکرات لیبرال غربی و استکبار جهانی چیست که جنگ هشت ساله تحمیلی را بر علیه ایران اسلامی آغاز و بسیاری از ملت ما را ترور کردند، گفت: جرم مردم یمن، فلسطین و بسیاری از ملت های مظلوم دنیا چیست که خونشان حلال است و شهرهای را تخریب و آنان را آواره می کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به شک و تردید برخی افراد نسبت به تشخیص جریان حق و باطل، تاکید کرد: باید این مسئله تبیین شود چرا که این مربوط به تاریخ است و خداوند در آیات متعدد قرآن به این مسئله هشدار داده است و اینگونه نیست که انسان ها در تشخیص حق و باطل ناتوان باشند بلکه سودجویی، زیاده طلبی و ظلم آنان را وا می دارد که پیامبران الهی و انسان های شایسته را به شهادت می رسانند لذا این مسئله جای تردید نیست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی چهل است که به صورت گسترده تر ادامه دارد، تصریح کرد: به همان میزانی که تفکر عبودیت خدا و خدمت به خلق خدا که بالاترین عبادت است در صحن گسترده ای رشد پیدا کرده است، دشمنی دشمنان نیز بیشتر شده است.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین(ع) گفت: مرحوم عبدالرحمن جامی، شاعری زبر دست اهل سنت است که شعر مشهور فرزدق در دربار بنی مروان را به فارسی ترجمه کرده است و در پای آن قضیه ای را نقل می کند و می گوید:« بعد از انی که فرزدق از دنیا رفت، فردی وی را در خواب دید و گفت که در آن عالم با اینکه سالها برای بنی امیه شاعری کرده بودید، برشما چه گذشت؟ و وی گفت من پرونده خوبی نداشته‌ام اما خدا به خاطر همان شعری که در وصف امام سجاد(ع) گفتم، تمامی گناهانم را بخشید.» لذا جامی می گوید او که فرزدق بوده و اگر خدای متعال به خاطر شعر فرزدق و مقام امام سجاد(ع) گناه انس و جن را ببخشد، جای تعجب نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی دوستان و دشمنان در داخل و سطح بین الملل متوجه هستند که اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی، عمل، اخلاق و اعتقادشان چه بوده است، اما برخی افراد مزدور هستند، پول می گیرند تا بر علیه امام خمینی(ره) و انقلاب ایران اسلامی کار کنند.

 

آیت الله عبادی افزود: آیا امروز دنیا نمی داند، تنها فردی که به حق و عدل قیام کرده و در مقابل انواع دشمنی ها و ناملایمات، تهمت ها و گزینه های روی میز دشمنان ایستاده و از مظلوم و حق دفاع می کند، کیست؟

 

به گفته وی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری شهید رجایی، توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به شهید رجایی، به مقام معظم رهبری اشاره ای فرمودند و گفتند که ایشان به چه جرمی مورد ترور قرار می گیرند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که «حکومت کردن افتخار نیست بلکه خدمت کردن به مردم افتخار است» و در زندگی ائمه اطهار نیز مشاهده می کنید که در راه عبودیت خدا، تمامش خدمت به مردم بوده است.

 

آیت الله عبادی افزود: از مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نقل شده است که فرموده اند:«من ۵۰ سال به عنوان اسلام شناس با تلاشی که کردم به این نتیجه رسیدم که پس از انجام واجبات، اگرچه کارهای خیر و مستحبات زیاد است، اما اگر همه ی آن ها را بگذارید و مشکلات مردم را رفع کنید تا امید و ایمان را زنده کنید، من به عنوان اسلام شناس می گویم که کار درستی انجام داده اید و فردای قیامت نیز اگر از شما بپرسند که چرا در کنار این همه مستحبات، این راه را انتخاب کردید، بگویید که فاضل لنکرانی اینچنین گفته است»، و این همان کار جهادی است که مقام معظم رهبری در آن دوران فرموده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: این یک تفکر است که اگر دشمن از دشمنی خود دست بردارد در ظرف یک سال ما فقیری نخواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در سطح بین الملل، آن دسته از کشورهایی که ادعای پیشرفت می کردند، در شرایط کرونا افتضاح به بار آوردند، اما در ایران اسلامی با وجود تحریم ها، کارشکنی ها و ندانم کاری ‌ها، مردم با ایمان با یک اشاره رهبر انقلاب وارد صحنه می شوند و مشکلات حل می شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمنان افراد شاخص ما را به شهادت می رسانند تا صحنه ها خالی شود، گفت: در این راستا به هر بهانه ای و با ایجاد جنگ و اختلاف و… سعی دارند تا به این هدف خود برسند.

 

وی با بیان اینکه کار اصلی ما خدمتگزاری است، ادامه داد: دشمن سعی دارد تا فرصت خدمتگزاری را از ما بگیرد لذا در طول این چهل سال، لحظه ای ما را رها نکرده است زیرا اگر ما را به حال خود واگذارد در کوتاه ترین مدت افتضاحاتش نمایان می گردد.

 

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه تمام شیطنت های دشمنان برای این است که از نظر افکار عمومی زیر سوال نروند و دین اسلام را نیز به وسیله انسان هایی نادان معرفی کنند که از اسلام هیچ نمی دانند، افزود: اگر بصیرت لازم را به دست آوریم و پا بر روی تشخیص درست حق و باطل نگذاریم و مزدور نشویم و خدا را با هیچ چیز عوض نکنیم، پیروز خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: پیروزی بر پرچم ما ثبت است اما شرط آن این است که ندانم کاری نکنیم و در راستای فرامین رهبر فرزانه انقلاب که اسلام ناب است، عمل کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 966844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha