مبارزه با قاچاق کالا به بازنگری و اصلاح روش نیاز دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی تعزیرات حکومتی نام برد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند بازنگری و اصلاح روش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «حسین ایزدی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند قاچاق نباید وارد کشور شود، اظهار کرد: قاچاق به تولید و اشتغال ملی صدمه می‌زند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با بیان اینکه هیچ‌یک از نهادهای مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز در انجام وظایفشان کوتاهی نمی‌کنند، اذعان کرد: اما با این ظرفیت کار کردن و درصد کمی موفقیت، نمره قبولی ندارد و علت آن کم‌کاری نبوده بلکه روش اشتباه مبارزه است.

 

ایزدی با اذعان به اینکه امکانات و اطلاعات قاچاقچی‌ها خیلی بیشتر از ماست، عنوان کرد: قاچاق مشتری‌ خاص خود را در مرکز کشور دارد و قاچاقچیان از هر راه و روشی برای رساندن کالای خود به مرکز انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد واردات و به‌تبع آن قاچاق کشور در استان‌های جنوبی ایران صورت می‌گیرد، گفت: نهادی تحت عنوان ستاد مبارزه با قاچاق باید در چهار استان جنوبی تشکیل شود تا بتوان در امر مبارزه با قاچاق به صورت هماهنگ عمل کرد.

 

ایزدی با تاکید براینکه نباید اجازه داده شود قاچاق وارد کشور شود، افزود: وقتی قاچاق وارد کشور می‌شود مبارزه به سمت مقابله با مردمی که دوستدار این نظام هستند، در گلوگاه‌ها می‌رود و قاچاقچی اصلی در امان می‌ماند.

 

وی تصریح کرد: اگر خط مبارزه با قاچاق را قبل از مرزهای کشور در نظر بگیریم با خسارت بسیار کمتری مقابله صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان خواستار اختصاص سهمیه سوخت مرزنشینان و ساماندهی ته لنجی در استان هرمزگان شد و گفت: ایجاد اشتغال برای مردم از بروز و ظهور قاچاق جلوگیری می کند.

 

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد تعزیرات هرمزگان پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۱ پرونده در حوزه کالا و خدمات داشتیم که چهار هزار و ۹۲۱ پرونده وارده،چهار هزار و ۹۴۹ پرونده مختومه و ۱۹۳ پروند مانده در این حوزه است.

 

ایزدی افزود: همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز، ۱۸۸ پرونده داشتیم، سه هزار و چهار پروند وارده، دو هزار و ۹۳۸ پرونده مختومه و ۲۵۴ پرونده مانده در این حوزه داشته‌ایم. در حوزه بهداشت دارو و درمان نیز هیچ پرونده‌ای نداشتیم، ۹۱ پرونده وارده و ۶۸ پرونده مختومه و ۲۳ پرونده مانده در این حوزه داریم.

 

وی ادامه داد: در حوزه اجرای احکام کالا و خدمات ۹۷۱ پرونده داشتیم که چهار هزار و ۳۸۸ پرونده وارده و سه هزار و ۹۱۲ پرونده مختومه و هزار و ۴۴۶ پرونده مانده داشته‌ایم. در حوزه اجرای احکام قاچاق کالا و ارز، هزار و ۶۹۲ پرونده، هزار و ۸۱۴ پرونده وارده، هزار و ۸۸۷ پرونده مختومه و هزار و ۶۱۹ پرونده مانده داشته‌ایم. در حوزه اجرای احکام بهداشت دارو و درمان ۲۶ پرونده، ۷۲ پرونده وارده و ۶۸ پرونده مختومه و ۳۰ پرونده مانده داشته‌ایم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان خاطرنشان کرد: مبلغ محکومیت جزای نقدی وارده اجرای احکام کالا و خدمات ۶۹۶ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۲۲۶ ریال و مبلغ وصولی آن ۷۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۱۹ ریال بوده است، در حوزه محکومیت جزای نقدی وارده اجرای احکام قاچاق کالا و ارز ۸۰۸ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۷۶ ریال و وصولی آن وصولی ۲۰۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۹۷۸ ریال بوده است.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۶ نفر از متخلفین حوزه تعزیرات هرمزگان به مناسبت عید غدیر خم مورد عفو قرار گرفتند، سعی ما بر این است که افراد با جرائم سبک را به زندان نفرستیم. ما حدود ۲۰۰ نفر زندانی در حوزه تعزیرات داریم که با عفو ۱۶ نفر از آنان این تعداد به حدود ۱۸۰ نفر رسیده است.

 

وی افزود: کل پرونده‌های ارزی ما از ابتدای سال تاکنون ۳۴ پرونده ورودی باارزش تخلف ۱۰۹ میلیارد تومان، ۳۵ پرونده مختومه باارزش تخلف ارز ۳۹۳ میلیارد تومان و ۱۶ پرونده مانده، بوده است

کد خبر 966881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha