۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ضدعفونی مدارس اختصاص یافت

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای گفت: برای تامین سلامت دانش‌آموزان و رفع دغدغه والدین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ضدعفونی کردن مدارس اختصاص یافته است و قطعا بخش از این اعتبار در استان کردستان هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش مریوان اظهار کرد: به منظور تامین سلامت دانش‌آموزان و رفع دغدغه والدین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار  برای ضدعفونی کردن مدارس اختصاص یافته است و قطعا بخش از این اعتبار در استان کردستان هزینه خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکل همه‌گیری ویروس کرونا افزود: این ویروس همه فعالیت‌ها بویژه فعالیت‌های آموزشی در سطح جهان بویژه کشورمان ایران را تحت تاثیر قرار داده است و به این زودی‌ها تمام نمی‌شود و باید آمادگی لازم برای هر شرایطی با توجه به وضعیت شدت شیوع ویروس کرونا داشته باشیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پی ورود مسافران و مهمانان در تعطیلات اخیر و وخیم شدن شرایط اشاره و بیان کرد: همزمانی کرونا با ویروس آنفلوآنزا در فصل پاییز به این نگرانی دامن زده و علائم این دو ویروس شباهت زیادی باهم دارند.

 

قاسمی‌پور اضافه کرد: این نگرانی باعث شد تا وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند و گزارشی از فراهم شدن شرایط لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید ارائه دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به صورتی برنامه‌ریزی کرد که کلیه دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش مستمر چه از طریق حضوری، چه از طریق آموزش تلویزیونی و چه به صورت مجازی در بستر شبکه شاهد و یا توریع بسته‌های آموزشی قرار گیرند.

 

وی افزود: افزایش سهم دولت در احداث مدارس مشارکتی به ۷۰ درصد به دستور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گرفت و این بستر لازم را برای خیرین فراهم کرده است تا مشارکت بیشتری در بحث مدرسه‌سازی داشته باشند؛ چرا که پیش از این دستور خیرین باید ۵۰ درصد را تقبل می‌کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان مریوان دارای پتانسیل خوبی در بحث نیروی انسانی است و در سایه همراهی این نیروها بویژه معلمان پوشش بیش از ۸۰ درصدی دانش‌آموزان در شبکه دانش‌آموزی شاد را شاهد هستیم.

 

قربانی به موفقیت دانش‌آموزان استان در المپیاد کشوری نانو اشاره کرد و گفت: از میان ۳۱ هزار دانش‌آموز شرکت کننده در المپیاد نانو در سطح کشور ۴۰۸ دانش‌آموز موفق به راهیابی به مرحله دوم این المپیاد شدند که از این تعداد راه یافته به مرحله دوم ۱۰۳ دانش‌آموز از استان کردستان هستند که این خود نشان از وجود ظرفیت بالای استان و وجود دانش‌آموزان مستعد و نیروی انسانی توانمند است.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: استان کردستان تابع تصمیمات و سیاست‌های کلان ستاد ملی مبارزه با کرونا است و آنها را اجرا خواهد کرد و با تمهیدات اتخاذ شده آمادگی لازم را برای هر شرایط و هر وضعیتی را دارد.

 

ماجد احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان از تخر یب و بازسازی350 کلاس درس در استان طی دو سال آینده خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 53 کلاس درس در مریوان انجام می‌گیرد.

کد خبر 966925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha