رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

«عطاالله ابراهیمی» امروز سه شنبه ۱۱ شهریور در آیینی با حضور مدیرانی از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سعید سعادت بروجنی» امروز (سه شنبه ۱۱ شهریور) در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از توان علمی افراد موثر در پست های مدیریتی اصل مهمی در جهاد کشاورزی است و انتصابات در همین راستا انجام می گیرد.

 

مدیرکل دفتر وزارتی جهاد کشاورزی در ادامه به مهمترین برنامه های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: افزایش بهره وری آب یکی از مهمترین این برنامه ها است و هم اینک بهره وری آب در کشور از 920 گرم برای هر مترمعکب به یک هزار و 450 گرم رسیده است.

 

وی تصریح کرد: راندمان آبیاری در کشور طی هفت سال گذشته از 39 درصد به 45 درصد رسیده اما با توجه به قرارگیری کشور در منطقه خشک و نیمه خشک کرده زمین باید در بهره وری از آبهای موجود تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

مدیرکل دفتر وزارتی جهاد کشاورزی، تولید محصولات گواهی شده را از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: در این طرح محصولات کشاورزی کد شناسایی محصول دریافت می کنند و با این کد صادرات محصول به خوبی تسهیل می شود.

 

سعادت بروجنی بابیان اینکه 90 درصد مسئولیت تامین امنیت غذایی و ایمنی مواد غذایی کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: بخش کشاورزی چهار و سه میلیون نفر بهره بردار دارد و طبق آمار رسمی محصولات کشاورزی کشور به ارزش پنج و هشت میلیارد دلار سالانه صادر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: 32 و نیم درصد سهم ارزش افزوده کسب و کار در این حوزه نیز بر عهد جهاد کشاورزی است که نقش مهمی در حوزه اقتصادی مقاومتی دارد.

 

خاطرنشان می شود: در این آیین از خدمات ذبیح الله غریب مدیرکل سابق این سازمان قدردانی شد.

 

کد خبر 966960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha