تبدیل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد غیرکارشناسی بود

عباسی دوانی تبدیل شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد را غیرکارشناسی دانست و گفت: برخی اقدامات بدون انجام کارهای کارشناسی دقیق انجام می‌شود و راه‌اندازی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور نمونه‌ای از این اقدامات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فریدون عباسی دوانی» امروز (سه شنبه 11 شهریور) در حاشیه نشست بررسی مسائل شهری آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، بر لزوم تحول اساسی در نگاه کشور به شهرهای آسیب‌دیده از جنگ تاکید کرد و اظهار داشت: باید یک تحول اساسی در کشور از لحاظ دیدی که به شهرستان‌های در معرض و آسیب از جنگ همانند آبادان، خرمشهر، قصر شیرین، ایلام، گیلان غرب، دهلران، هویزه و چند شهر دیگر است، صورت گیرد و نگاه ویژه‌ای به آنان شود تا عقب‌افتادگی ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی را نبینیم.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی ساکنان از منطقه جنگی ما خارج شدند شهرهایی نظیر بوشهر، بندرعباس، تهران و شیراز رشد کردند افزود: اکنون باید کاری کرد تا این آبادی و رشد به مناطق جنگ‌زده نیز بازگردد و برای تحقق این امر باید مالیاتی از مناطق خوش آب و هوا که مشکلات کمتر دارند، اخد و این مالیات‌ها جمع‌آوری و در این جا هزینه شود تا به این ترتیب بتوانیم ظرف مدت یک الی 2 سال مشکلات و عقب‌افتادگی‌های تصاعدی را جبران کنیم.

 

وی تبدیل شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد را غیرکارشناسی دانست و اضافه کرد: برخی اقدامات بدون انجام کارهای کارشناسی دقیق انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور اشاره کرد چرا که امید دارند با اعلام صرف منطقه آزاد بودن، بقیه کارها را خودشان از پیش ببرند و این شدنی نیست.

 

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تحول درون انسانی را برای جامعه شهری آبادان و خرمشهر ضروری برشمرد و تصریح کرد: توصیه اول من این ست که ما باید تحول را از درون جامعه انسانی آبادان و خرمشهر آغاز کنیم که این‌ها بخواهند خودشان منطقه را آباد و همدیگر را باور کنند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که این اتفاق نیفتد هر کس را مدیر قرار دهیم باز یک عده مخالفت می‌کنند البته این مشکل در برخی مناطق دیگر هم وجود دارد، به نحوی که در شهرستان‌ها افراد یکدیگر را قبول ندارند و مرتب یکدیگر را نفی می‌کنند اما در شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، تهران، شهد و تبریز و شهرهای بزرگ‌تر این مشکلات مدیریتی کمتر وجود دارد.

 

عباسی دوانی ابراز کرد: وقتی در این جا طبیعت سخت است، آب و هوا مشکل دارد، گرد و خاک داریم حداقل خودمان با یکدیگر خوب باشیم و یکدیگر را قبول کنیم و سبب فرار یکدیگر نشویم.

 

وی اذعان داشت: هر مدیری که بخواهد این جا کار کند آنقدر به او فشار وارد می‌کنند که ترجیحش رفتن از اینجا است و نمی‌ماند و حتی مدیران نفتی هم در این جا تحت فشارند.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن رفاهیاتی که پیش از انقلاب و یا اوایل انقلاب در این جا بود از بین رفته است عنوان کرد: دیگر جذبه برای اینکه افرادی که درجه بالایی از کارشناسی و مدیریتی بودند از بین رفته و حاضر به آمدن به این منطقه نیستند و لذا باید آن کسانی که اکنون این جا هستند در جهت تغییر شرایط تلاش کنند تا بشود دیگر نیروهای متخصص کشور را به این جا جذب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در این مناطق باید بالا برود تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به اینجا بیایند یاد آور شد: تا زمانی که امنیت نیست، تیراندازی‌های بی‌خودی صورت می‌گیرد و بزهکاری و فروش مواد مخدر وجود دارد و این مشکلات باقی خواهد ماند؛ تنها پول حلال مشکلات نیست چون اگر امنیت نباشد پول و سرمایه هم به این منطقه نمی‌آید.

 

کد خبر 967030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha