اعتراض مردم لبنان به سفر دوباره مکرون به کشورشان

رویترز گزارش داد ، معترضین روز سه شنبه در میدان شهدای شهر جمع شدند تا از آنچه آنها معتقدند کاستی های دولت است ابراز خشم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، در معترضین در لبنان در بحبوحه سفر دوم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از انفجار گسترده در بندر پایتخت در ماه گذشته ، با پلیس درگیر شده و تلاش کرده اند به پارلمان این کشور در بیروت حمله کنند.

 

رویترز گزارش داد ، معترضین روز سه شنبه در میدان شهدای شهر جمع شدند تا از آنچه آنها معتقدند کاستی های دولت است ابراز خشم کنند.

 

پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. بسیاری از مردم شرکت کننده در تظاهرات بیشتر به خاطر بازدید مکرون از لبنان اعتراض دارند.

 

در انفجار انبار نیترات آمونیوم واقع در بندر بیروت ، حداقل 180 نفر کشته و تقریباً 6500 نفر زخمی شدند. بعد از این انفجار و تظاهرات مردمی حسن دیاب نخست وزیر سابق استعفا کرد.

 

بلافاصله پس از انفجار ، مکرون به بیروت سفر کرد و در سخنانی دولت این کشور را به طور ضمنی تحت فشار قرار داد. حالا مردم از سفر دوباره مکرون به کشورشان عصبانی هستند.

 

مکرون در اظهاراتی جدید دولت لبنان را در صورت عدم سامان دادن به وضعیت کشور در یک مهلت سه ماهه، تهدید به اعمال تحریم های اقتصادی کرده است. این سخنان باعث شده مردم از سفر دوباره وی به کشورشان خشمگین شوند.

کد خبر 967072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha