خسارت ۱۵۰ میلیون تومانی سیل به تاسیسات آبرسانی خوسف

شاهی گیو از خسارت ۱۵۰ میلیون تومانی به تاسیسات آبرسانی روستایی بر اثر بارندگی های اخیر و وقوع سیلاب در خوسف خبر داد.

«علیرضا شاهی گیو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف، اظهار کرد: بارندگی های شدید و سیل آسای تابستانه در شهرستان خوسف خسارت هایی را بر تاسیسات، لوله ها و نقاط آبرسانی وارد کرده است.

 

مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف با بیان اینکه پنج کیلومتر خط انتقال پروژه در حال انجام دهستان براکوه تخریب شده است، گفت: این پروژه شامل آبرسانی به روستاهای فریز تا روستای خلیران بوده که سیل آن را تخریب کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه بارندگی های شدید این شهرستان لوله های آبرسانی در ۶ مسیر روستایی که عبور عرضی از رودخانه داشته را تخریب کرده است، افزود: همچنین سیل کانال لوله های آبرسانی این روستاها را تخریب کرده است.

 

وی بیشترین روستاهایی که دچار خسارت سیل شده اند را روستاهای دهستان براکوه همانند روستاهای قصبه، چهندک، خواجگی، زرگر و روبیات عنوان کرد و گفت: همچنین سیل راه دسترسی برای آبرسانی سیار به روستاهای حصار، نورمشک، خوکاج خوسف را تخریب کرده است.

 

مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف با بیان اینکه بارندگی های چند روز گذشته خوسف ترانس برق مجتمع آبرسانی براکوه را سوزانده است، اضافه کرد: با کمک نیروهای شرکت برق این ترانس تعوبض شده است.

 

شاهی گیو از پر شدن 30 حوضچه خط انتقال آب از گل و لای در دهستان براکوه خبر داد و بیان کرد: این پروژه بیمه بوده و در حال روال اداری است.

 

وی گفت: در مجموع برآورد خسارت در بخش تاسیسات و نقاط آبرسانی روستایی خوسف 150 میلیون تومان است.

 

گفتنی است در حال حاضر 57 روستای شهرستان خوسف فاقد شبکه آبرسانی و آب مورد نیاز آن‌ها، از طریق ناوگان آبرسانی سیار تامین می شود.

کد خبر 967111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha