آغاز پذیرش دانشجویان علمی کاربردی در خراسان جنوبی

فورگی نژاد از آغاز پذیرش دانشجو در مهرماه ۹۹ در دانشگاه علمی کاردبری خبر داد و گفت: هشت مرکز در سطح خراسان جنوبی برای پذیرش دانشجو در مهرماه ۹۹ آمادگی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوالفضل فورگی نژاد» پیش از ظهر امروز (12 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: عموم جامعه گرایش به آموزش‌های نظری دارند در حالی که جامعه بیشتر به آموزش های مهارتی نیازمند است و دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه دولتی است و آموزش های آن توسط بخش خصوصی صورت می گیرد. 

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهارت های خاص را دانشگاه علمی کاربردی آموزش می دهد، افزود: رشته های ما در سایر دانشگاه ها قابل آموزش نیستند به طور مثال هیچ دانشگاهی نمی تواند هواپیما برای آموزش داشته باشد در حالی که دانشگاه علمی کاربردی از این فرصت می تواند استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علمی کاربردی به دنبال این هستیم تا آموزش های مفید به علاقمندان ارائه دهیم، ادامه داد: در این راستا یک مرکز علمی کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند داریم که اقدام به آموزش هایی مرتبط با این مرکز به علاقمندان کرده است و این نوع مراکز آموزش های کاربردی و اشتغال زا ارائه می دهند.

 

فورگی نژاد در ادامه بیان کرد: باید آموزش‌ها به سمتی برود که بتوانیم نیاز جامعه را برطرف کنیم و در این راستا باید بخش خصوصی به میدان بیایند و نیازهای اساسی را معین کند.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی درخصوص آغاز پذیرش مهرماه 99 گفت: هر سال برای رشته ها مجوز دریافت می کنیم تا بتوانیم دانشجو بپذیریم و برخی از رشته ها اتوماتیک وار حذف می شوند.

 

وی با بیان اینکه هشت مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان وظیفه پذیرش دانشجو در مهرماه 99 را بر عهده دارند، ادامه داد: در این راستا علاقمندان می توانند در یکی از 63 رشته معین شده که شامل 42 رشته کاردانی و 21 رشته کارشناسی ناپیوسته است در مهرماه 99 شرکت داشته باشند و امسال شهریه دانشگاه حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امسال 9 رشته جدید را ارائه خواهیم کرد و این رشته‌ها بر مبنای نیاز جامعه و بخش خصوصی تعریف و معین شده است و قطعا به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه کمک خواهد کرد و در سال 96 بررسی کردیم که 30 درصد از فارغ التحصیلان ما در رشته تخصصی خود فعالیت دارند. 

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی اظهار داشت: احتمال دارد که کلاس های عملی به صورت حضوری برگزار شود اما درخصوص برگزاری کلاس‌ها باید منتظر اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 967172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha