۲۵۰ هزار گلستانی مشمول صندوق بیمه اجتماعی  روستائیان و عشایر گلستان می شوند

پولادوند گفت: ۲۵۰ هزار گلستانی مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «دانیال پولادوند» شامگاه امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان قبل از سال 93 و 94 صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان تنها شامل روستائیان و 125 هزار نفر می شد اما امسال این سهمیه با افزایش گروه های هدف به 250 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان ادامه داد: ۱۰ گروه هدف برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان در نظر گرفته شده است و نخستین گروه روستائیان هستند که با هر شغلی که در محیط روستائی زندگی می کنند، می توانند عضو این صندوق شوند، همچنین عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر و افرادی که در شهرهای بیش از 20 هزار نفر زندگی می کنند ولی شغلی مرتبط با بخش روستایی دارند، می توانند عضو این صندوق شوند که در این بخش نیز ۲۳۰ شغل تعریف شده است.


پولادوند خاطرنشان کرد: راننده حمل و نقل و بار، اعضای نظام مهندسی کشاورزی و قالیبافان و غیره نیز می توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان استفاده کنند.

 

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان حمایتی است و دولت آمادگی دارد که 250 هزار نفر را در استان گلستان تحت پوشش قرار دهد و از صندوق حمایت کند و دو سوم حق بیمه آنها را بپردازد.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان ابراز داشت: روستائیان در بحث درمان از صندوق بیمه سلامت ایرانیان و یا بیمه سلامت روستائیان بهره مند هستند و بیمه عشایر روستایی با بیمه سلامت مکمل می شوند و خدمات بازنشستگی را نیز به روستائیان ارائه می کند.

 

پولادوند تصریح کرد: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان افراد ۱۸تا 50 سال می توانند ثبت نام کنند و برای آنها سن بازنشستگی 65 سال در نظر گرفته شده است و بحث از کارافتادگی و همچنین مستمری فوت نیز وجود دارد که به بازنشستگان تعلق می گیرد.


وی متذکر شد: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان جوان 29 ساله وجود دارد که کارافتادگی دریافت می کند و افرادی که  ۳۰ سال حق بیمه پرداخت می کنند و سن آنها ۱۸ سال است در زمان بازنشستگی سطح درآمدی و حقوق بیشتری دریافت می کنند.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان افزود: حق بیمه به ازای هر نفر از ۲۵ هزار و 500 تا حداکثر 70 هزار تومان در نظر گرفته شده است و مستمری افرادی که با 25 هزار و 500 تومان حق بیمه پرداخت می کنند 300 هزار تومان و کسانی که 70 هزار تومان پرداخت می کنند 930 هزار تومان در مدت ۱۵ سال  است.

 

کد خبر 967254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha