دشمن سیلی محکمی از عزاداری مردم در ماه محرم خورد

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) تعطیل شدنی نیست، گفت: دشمن سیلی محکمی از عزاداری در کرونا خورد.

حجت الاسلام «عبدالعلی گواهی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تغییر شیوع عزاداری با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: عزاداری سیدالشهدا (ع) از مستندات موکد سفارش شده است و شاید برخی از بزرگان واجب بودن این مراسم را تاکید کردند و اعلام داشتند که هر کاری را می توان تعطیل کرد اما عزاداری سیدالشهدا (ع) تعطیل شدنی نیست.

 

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: حرارتی از امام حسین (ع) در میان مسلمانان از طرف خداوند وجود دارد و این موضوع در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که تا روز قیامت این حرارت خاموش نمی شود.

 

وی یادآور شد: ممکن است عزاداری ها کم یا زیاد شود اما هرگز این شعله اشتیاق خاموش نمی شود.

 

حجت الاسلام گواهی خاطرنشان کرد: امسال رادیوهای بیگانه تصور می کردند که عزاداری امام حسین در میان مسلمانان کم فروغ می شود و به هر صورت سلامتی مردم مهم تر از این موضوع است اما شاهد بودیم که امسال مردم متفاوت از سال های گذشته این مراسم را با شکوه بیشتری برگزار کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کرونا سبک زندگی مردم را تغییر داده است، افزود: در طی 8 ماه اخیر سبک زندگی ما تغییر کرده است و بسیاری از موضوعاتی را که مردم باید نسبت به آن دقت می داشتند، مورد توجه قرار گرفت، مانند رفت و آمدها، هزینه های نابجا، مسایل بهداشتی و ... اما این بیماری با توجه به ضررهای فراوانی که وارد کرد، سبک زندگی مردم را تغییر داد و هر خانه ای را که می دیدیم به حسینیه ای برای عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) تبدیل شده بود.

 

حجت الاسلام گواهی گفت: مداحان اهل بیت(ع) امسال برای برگزاری این مراسم به مکان هایی رفتند که شاید در طول سال به آنجا نرفته بودند و عده ای که در رفتن به حسینیه ها و تکایا محدودیت داشتند، توانستند از این مراسم استفاده کنند.

 

رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور افزود: مراسم باشکوه عزاداری امام حسین (ع) امسال در پارک ها، استادیوم های ورزشی و مکان های وسیع و سر باز با شکوه و عظمت برگزار شد و از همه مهم تر مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) بود که با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی با حضور رهبر انقلاب و یک مداح برگزار شد و میلیون ها نفر از این مراسم بهره مند شدند.

 

وی گفت: عزاداری امسال بی سابقه ترین شکل مراسم سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) بود که نسبت به سال های گذشته به بهترین شکل ممکن برگزار شد. امسال شاهد آن بودیم که بسیاری از مردم در حیاط منازل مسکونی خود با حفظ فاصله های اجتماعی با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم را برگزار کردند. اگر عاشورا و مراسم عزاداری ماه محرم را گرم نگه داریم، تردیدی نداریم که دشمن سیلی محکمی از این طریق خورده است و در آینده نیز می خورد.

کد خبر 967293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha