پیشگیری از بحران ‌های مربوط به بافت فرسوده باید در دستور کار قرار بگیرد

نوروزی با بیان این که به طور میانگین ۶ درصد تلفات جهانی زلزله در ایران ثبت می‌شود، گفت: باید پیشگیری از بحران‌های مربوط به بافت فرسوده در دستور کار جدی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمد نوروزی» امروز(12شهریور) در جلسه شورای شهرداران مشهد ویژه موضوع بازآفرینی و مشوق‌های ویژه محلات هدف گفت: ایران روی خط زلزله قراردارد؛ 6 درصد تلفات جهانی زلزله نیز در ایران ثبت می‌شود؛ باید پیشگیری از بحران‌های مربوط به بافت فرسوده در دستور کار جدی قرار بگیرد؛ باید باور کنیم قدرت مردم نامتناهی است؛ کار با مردم سخت است و تحمل زیادی می‌طلبد اما اگر این تحمل را برخود هموار کنیم اتفاقات بزرگی را باعث می‌شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با اشاره به این که باید قبول کنیم جز با حضور مردم موفقیت کامل حاصل نمی‌شود؛ افزود: در طرح نوسازی قلعه آبکوه پول همیشه بوده و در منطقه ثامن در مقاطع زیادی پول در دسترس بوده اما به‌دلیل عدم همراهی مردم طرح‌ها پیشرفت نداشته است.

 

وی ادامه داد: باید هر منطقه یک نماینده ویژه برای ارتباط با دفاتر تعیین کند، شهرداران نیز از دفاتر سرکشی بکنند و جلسات کمیته نظارتی را باحضور مدیران دفاتر و مدیران مرتبط تشکیل دهند؛ همچنین برای امسال هر منطقه روی یک یا دو پروژه مشارکتی با مردم تمرکز کند تا در هر منطقه الگوی مناسب و قابل ارائه‌ای برای ترغیب شهروندان ثبت شود.

 

«رمضانعلی فیضی» نیز در این جلسه گفت:امروز پروژه کلانی به نام بازآفرینی با روشی جدید و متفاوت از گذشته داریم؛ یک سال برای اقدامات عملی در حوزه بازآفرینی فرصت باقی است؛ باید طرح های ویژه «محله ما» و بسته تشویقی همزمان اجرایی شود تا از همه ابزارهای در اختیار به طور موازی برای آغاز این فرآیند بهره ببریم.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای پنجم مشهد افزود: توقع ما شروع کار در تمام ۵ هزار هکتار بافت‌های ناکارآمد شهر نیست بلکه تنها کافی است گفتمان بازآفرینی آغاز و تبیین شود؛ ما دفاتر را نماینده مردم می‌دانیم و نظرشان نظر اخذ شده و پایش شده مردم است، پس باید به نظرات کارشناسی ایشان بها داد؛ همچنین باید با هماهنگی و تعامل لازم، استفاده شهروندان از تسهیلات بانکی را تسهیل کنیم.

کد خبر 967307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha