مازندران در مسیر پیک سوم  کرونا/مسافرت‌های که جان می‌گیرد

هجوم مسافران در آخرین روزهای هفته گذشته و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مازندران این استان که در .وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد را در مسیر پیک سوم کرونا قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، استان مازندران از تیرماه امسال درگیر موج دوم ویروس کرونا شد و همچنان جز استان های قرمز کرونایی است.

 

بسیاری از مردم در این روزها خود را یا قرنطینه کردند و یا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی زندگی روزمره خود را طی می‌کنند و این انتظار وجود دارد که همه مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

استان مازندران که در ایام تعطیلات مقصد بسیاری از مردم برای سفر است اما امسال شرایط متفاوت بوده و مسئولان وزارت بهداشت از مسافران و گردشگران در زمان‌های مختلف خواستند که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

 

دهه اول محرم گذشت و عزاداران و هیات‌های مذهبی نشان دادند که در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشتاز هستند.

 

تعهد عزاداران حسینی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی سبب شده است تا رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری روز گذشته با مسئولان آموزش و پرورش فرمودند: از ملت عزیز ایران تشکر می‌کنم به خاطر حسن رفتارشان در دهه‌ عاشورا که واقعاً امسال را به عنوان یک پدیده در تاریخ کشور ماندگار کرد.

 

در دهه اول محرم ستاد ملی مقابله با کرونا با رفتارهای متناقص سبب هجوم مسافران در اوج وضعیت قرمز کرونایی به استان های شمالی شدند تاجایی که «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد نگران افزایش آمار‌های ابتلا به کرونا بعد از این سفرها هستیم.

 

در حال حاضر ۷۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح مازندران بستری هستند و برخی از بیماران در شرایط حاد قرار دارند.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، همچنین طی همین مدت ۱۰۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

 

هم اکنون ۵۷۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

 

در حال حاضر ۱۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید بستری و ۳۰ بیمار هم  ترخیص و  ۴۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

با توجه به مسافرت‌هایی که در روزهای تاسوعاو عاشورا به استان انجام شده است از هموطنان درخواست می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی را در فعالیت‌های روزمره رعایت کنند تا منجر به شیوع بیماری کرونا در یک تا دوهفته آینده نشود.

 

 

کد خبر 967452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha