اشتغال از اولویت های اصلی کشور است

سید البرز حسینی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از افزایش جمعیت فقیر در کشور است، گفت: یکی از راهکارهای حل این مشکل اشتغالزایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که مشترک با دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اشتغالزایی یکی از اولویت های اصلی در کشور است.

 

سیدالبرز حسینی با بیان اینکه نیازمند اتخاذ تصمیمات شفاف در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی هم بایستی در این زمینه گام بردازند.

 

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد در دهه های اخیر اقتصاد ایران نتوانسته سال های خوبی را پشت سر بگذارد و در عمل رشدی برابر با صفر داشته است و همین موجب شده است تا اقتصاد ایران 4.1 درصد کوچکتر شود.

 

حسینی بر ضرورت چاره اندیشی برای رفع چالش های موجود در کسری بودجه کشور تاکید کرد و گفت: اوضاع رفاهی مردم ایران نیز در بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ بدتر شده است.

 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارها نشان می دهد جمعیت فقیر کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۰ در حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه به جمعیت فقیر کشور ۳ میلیون نفر اضافه شده است، گفت: وضعیت مدیریت تراز تجاری کشور روند خوبی را سپری نمی‌کند.

 

حسینی تامین شغل و درآمد را یکی از راهکارهای مشکل فقر خواند و گفت: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد، صادرات به کشورهای همسایه، بهره‌مندی صحیح از ذخایر عظیم انرژی و … از جمله اقداماتی است که می‌توان برای برون‌رفت از این مشکل انجام داد.

 

کد خبر 967471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha