اتاق تعاون در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بر توسعه تعاونی های عمران تاکید کرد و گفت: اتاق تعاون در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مهرداد جهاندیده» در آیین تجلیل از تعاونی های برتر سیستان و بلوچستان گفت: همگان نسبت به نقش و جایگاه تعاونی ها آشنا هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعاونی ها در تمامی ابعاد از نقش ممتازی برخوردار هستند، ادامه داد:  تعاونی ها در بعد اقتصادی، بسیاری از کشورها را از رکود به سمت اعتلا سوق داده اند.

 

جهاندیده به  اهمیت تعاونی ها در تعالیم دینی و کلام بزرگان اشاره کرد و گفت: از شهید بهشتی گرفته تا مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی در خصوص تعاونی داشته اند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از تعاونی ها به عنوان چشمه جوشان اشتغال یاد کرده اند، افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند که تعاونی ها می توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: تمامی فرآیند ثبت نام و ارزیابی تعاونی ها در بستر سامانه هوشمند بخش تعاون شکل می گیرد.

 

جهاندیده گفت: 2 هزار و 384 تعاونی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند که بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند.

 

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه در راستای عدالت تعاونی ، معرفی توانمندی های بخش تعاون به اقشار مختلف مردم و ارج نهادن به زحمات تلاش گران بخش تعاون و ارتقای جایگاه و اهمیت تعاون در جامعه و معرفی الگوهای عملی موفق تعاون جهت بهره گیری سایر تعاونی ها از اهداف برگزاری تجلیل از تعاونی های برتر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری مجامع تعاونی ها در بستر سامانه هوشمند دنبال می شود، گفت: 500 مورد نظارت بر مجامع تعاونی ها  و 50 مورد بررسی شکایات انجام شده است.

 

جهاندیده گفت: سال گذشته 34 هزار نفر ساعت دوره های تخصصی و حرفه ای برای اعضای تعاونی ها برپا شد.

کد خبر 967545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha