کرمانشاه همچنان رکورد دار پرداخت زکات در کشور

پروینی ، از رشد ۱۳۰ درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در پنج ماهه اول سال ۹۹ مبلغ ۳۳ میلیارد تومان زکات در استان کرمانشاه جمع آوری شده است .

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه مرتضی پروینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: در پنچ ماهه اول سال حدود ۳۳ میلیار تومان زکات در استان کرمانشاه جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۰ درصدی داشته است .

 

وی با اشاره به استقبال چشم گیر مردم مومن در پرداخت  زکات فطریه،  افزود: امسال در جمع آوری زکات فطریه ۱۹۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم .

 

پروینی با اشاره به میزان پرداخت زکات در استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری در این مدت پنج ماهه ، تحقق ۱۲۱ درصدی برنامه زکات امسال را نشان می دهد که پیش بینی می شود با این رشد چشم گیر امسال نیز مجدد رتبه اول را بدست آوریم .

 

وی بیان کرد: میزان زکات جمع آوری شده در استان ۹۰ درصد آن صرف نیازمندان ( جهت خرید جهیزیه ، درمان ، تحصیل ، کمک معیشتی ، احداث مسکن ) و ۱۰ درصد آن به  اومورات عام المنفعه ( ساخت مسجد، حسینه ، خانه عالم، مراکز درمانی ) اختصاص یافته است . 

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کرمانشاه به تعداد روستا های مشمول زکات اشاره کرد و گفت: در استان جمعا ۲۷۱۵ روستا داریم که ۱۶۲۴ روستا مشمول پرداخت زکات بوده که از این تعداد ۱۴۴۸ روستا پرداخت زکات را انجام میدهند .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان های سرپل ذهاب ، اسلام آباد غرب ، سنقروکلیایی ، و جوانرود از شهرستان های برتر استان در پرداخت زکات به شمار می روند .

کد خبر 967589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha