اعلام آمادگی همه جانبه بنیاد علوی از صنایع دستی تقاضا محور خراسان جنوبی

مدیرعامل بنیاد علوی در جریان بررسی پیشرفت برنامه های سند توسعه درمیان برای حمایت همه جانبه از صنایع دستی تقاضا محور و توجیه‌دار خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محسن منصوری» مدیر عامل بنیاد علوی صبح امروز (۱۳شهریور) به منظور بررسی روند اجرای مفاد سند توسعه درمیان به این شهرستان سفر کرد تا از طرح ها و پروژه های مرتبط بازدید کند.

 

مدیرعامل بنیاد علوی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جریان بررسی پروژه ها و طرح های مشارکتی بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان از شرکت تولیدی صنایع دستی نورافشان روستای ماه بانو بازدید کرد. شرکت تعاونی نگار افشان ماه بانو از سال ۹۶ با هفت عضو کار خود را در رشته‌های سوزن دوزی آغاز کرده و مربوط به عشایر و مردم بلوچ در منطقه است اما آموزش در تمام شهرستان ارایه می‌شود.

 

مدیرعامل بنیاد علوی در این بازدید برای هرگونه حمایت از صنایع دستی توجیه‌دار استان اعلام آمادگی کرد و گفت: این اقدام باید به سمتی برود که صنایع دارای متقاضی مورد حمایت قرار گیرند.

 

منصوری تاکید کرد: صنایع دستی که متقاضی ندارند باعث ضرر و زیان به تولیدکنندگان در مناطق محروم خواهد شد.

 

«سید کمال الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این بازدید با بیان اینکه طرح‌های صنایع دستی باید تقاضا محور باشند تا برای فروش در بازار با مشکل مواجه نشوند، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان،خوشه‌های صنایع دستی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکل تولیدکنندگان صنایع دستی در مناطق محروم اقدامات مربوط به ضمانت نامه‌های بانکی است، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از ضمانت زنجیره‌ای استفاده می شود.

 

در ادامه مدیرعامل بنیاد علوی به استان خراسان جنوبی کتابخانه روستای نوغاب را کلنگ زنی کرد. این کتابخانه با مشارکت بنیاد مستضعفان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و با هزینه کرد هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال احداث می شود.

 

همچنین پروژه تکمیل سوله ورزشی نوغاب با برآورد ۷۰ میلیارد ریال از دیگر بازدیدهای مدیرعامل بنیاد علوی بود که تکمیل عملیات مانده ابنیه سوله، تکمیل نازک کاری، اجرای تاسیسات مکانیکی و اجرای تاسیسات برقی سوله از مهمترین نیازهای این سالن ورزشی است  تا در سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

حضور در محل اجرای پروژه مبلمان شهری اسدیه نیز از دیگر برنامه های این سفر بود. این پروژه در قالب دو فاز اجرای زیرسازی و آسفالت ۳۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع معابر شهری و ایجاد بوستان وحدت (شهدای گمنام) تعریف شده و با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

 


از دیگر پروژه های ورزشی معین برای این بازدید، نصب چمن مصنوعی در شهر طبس مسینا، محله های آسیابان و درخش شهر قهستان و روستاهای درمیان، تخته جان، آنیک، منصور آباد، دستگرد، براندود و کوشکک بود که با مشارکت استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و بنیاد مستضعفان اجرایی خواهد شد.
 

 

 

 

کد خبر 967604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha