۵۰ درصد مدارس استان یزد خیر ساز هستند

ذاکر با اشاره به اهمیت توجه خیرین به بحث آموزش گفت: میزان ۵۰ درصد مدارس استان یزد خیر ساز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جواد ذاکر هرفته» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: اعتبار تخصیصی فضای آوزشی در این دولت از 15 میلیارد به 91 میلیارد رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد کلاس ها از 7300 کلاس به 8041 کلاس رسیده  و استاندارد سازی نیز از 6 درصد به 20 درصد رسیده است.

وی افزود: سال 99 بنا داریم که 444 کلاس درس و 57 پروژه آموزشی و پرورشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم که متراز آن بیش از 83 هزار متر مربع است.

ذاکر هرفته ادامه داد: الان 100 پروژه خیری تعریف شده داریم که در این زمینه نیز قدردان حضور خیرین هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های مشارکتی داشتیم که این میزان امسال به 3 هزار میلیارد رسیده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با همکاری آیت الله اعرافی شاهد حضور خیرین در مسیر مدرسه سازی در شهرستان ها نیز هستیم که در میبد افق یکصد مدرسه خیری دیده شده است که طرح هر کارخانه یک مدرسه به عنوان مهمترین طرح در این زمینه است.

ذاکر گفت: 50 درصد مدارس استان خیر ساز هستند که در کشور منحصر به فرد است که این نشان از اهمیت و توجه خیرین به بحث آموزش است.

وی ادامه داد: یکی از طرح های کشوری ما نیز در این زمینه طرح آجر به آجر و مهر مدرسه است که هدف از اجرای این طرح افزایش فرهنگ مدرسه سازی، فرهنگ خیری، مشارکت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: در این طرح امکان پذیر شده که هر فردی با هر اندازه امکان بتواند خیر مدرسه ساز شود و حمایت داشته باشد.

 

کد خبر 967627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha