محیط زیست کشور از مشارکت و عقلانیت مردم در میانکاله استفاده کند

خنجری گفت: محیط زیست کشور باید نگاهش را در رابطه با میانکاله عوض کند و از مشارکت و عقلانیت مردم استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بهشهر، « هادی خنجری» شامگاه پنج شنبه ( 13 شهریور) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بهشهر اظهار کرد: در رابطه با مدیریت میانکاله، به جای اینکه با ایست و بازرسی جلوی مردم را بگیریم؛ باید میانکاله با رعایت پروتکل های محیط زیستی به مردم واگذار شود و صیانت آنرا به مردم بسپارید.

 

فرماندار بهشهر با اشاره به آتش سوزی ۱۶۰۰ هکتار از اراضی میانکاله از سال ۱۳۹۲ تاکنون افزود: باید از توان مردمی برای میانکاله استفاده کنیم و بهره ببریم.

 

خنجری گفت:  محیط زیست کشور باید نگاهش را  در رابطه با میانکاله عوض کند و از مشارکت و عقلانیت مردم استفاده کند.

 

وی افزود: واگذاری تالاب میانکاله به عنوان نماد طبیعت گردی و مقصد گردشگری  به مردم و به شرکت هایی که اهلیت دارند؛ دارای منافع  برای حفظ  میانکاله است .

 

فرماندار بهشهر گفت: مسئولان محیط زیست برای صیانت از میانکاله آنرا به مردم واگذار کنند تا از این سرمایه ارزشمتد طبیعی به درستی حفاظت شود و برای آیندگان باقی بماند.

 

به گزارش شبستان، از دیگر مصوبات مهم جلسه مدیریت بحران شهرستان بهشهر، الزام بیمه حوادث برای منازل مسکونی ، ایمنی پاساژهای فرسوده و بازار روز، اتخاذ راهکارهای لازم برای پیشگیری سرقت از ساختمان نیمه کاره  و حوادث غیر مترقبه و بحث آتش سوزی هر ساله میانکاله که  تا کنون ۱۶۰۰ هکتار از اراضی از انارستان و بوته های گیاهی به آتش کشیده شد، بوده است.

 

 

 

کد خبر 967720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha