تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان

جانباز از تخصیص اعتباری بالغ بر پنج‌هزار میلیارد ریالی برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان در ۲ فاز از محل اعتبارات ماده ۵۶ خبر داد و گفت: این طرح کمک بزرگی به مشکلات فاضلاب شهرستان آبادان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حمیدرضا جانباز» شب گذشته در نشست بررسی مشکلات آبفای آبادان که با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی فرماندار ویژه، مدیر آبفای استان خوزستان و همچنین دیگر مسئولان مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: پیرو جلسه‌ای که در سال گذشته برگزار کردیم و موارد لازم را که در نشست امروز مورد بررسی قرار دادیم باید در گام اول نسبت به پایداری شبکه فاضلاب آبادان اقداماتی صورت گیرد.

 

معاون وزیر نیرو  افزود: اقدامات خوبی که طی ماه گذشته در خصوص شست‌وشوی شبکه فاضلاب صورت شد به طور مستمر انجام گیرد و تجهیزات و ماشین‌آلات لازم از مرکز استان اعزام و در آبادان مستقر شوند.

 

وی تصریح کرد: در نقاطی از شبکه فاضلاب در اثر سیلاب‌های متوالی و فرسودگی ریزش و شکستگی داشته‌ایم که در این جلسه به طور مفصل به آن پرداخته شد، لذا باید برای 17 نقطه ریزش ظرف 2 ماه در قالب 2 پکیج اجرایی ترمیم انجام شود تا شبکه قابلیت عبور فاضلاب را داشته باشد.

 

جانباز به تجهیز تصفیه‌خانه آّبادان اشاره کرد و اذعان داشت: تصفیه‌خانه مجهز و مدرن فاضلاب آبادان که برخی از تجهیزات مورد نیاز آن به دلیل تحریم وارد نشده است باید از بخش تولید داخلی استفاده شود تا بتوانیم تا آخر سال جاری آن را به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر پنج‌هزار میلیارد ریال برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان خبر داد و بیان کرد: در خصوص باقی مانده شبکه فاضلاب شهر آبادان بر اساس مکانیسم‌های مالی و ماده 56 و با کمک نمایندگان دولت این اعتبار در نظر گرفته شده تا علاوه بر ساماندهی شبکه حدود 200 کیلومتر به شبکه آب فاضلاب آبادان اضافه شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: این طرح با توجه به اینکه مصوبه 15  فروردین دولت بوده، قطعاً کمک بزرگی به مشکلات فاضلاب شهرستان خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه باید برای نصب 2 ایستگاه آب‌شیرین‌کن آبادان که به علت نوسان ارزی معطل مانده تجدید مناقصه انجام شود ابراز کرد: با نصب این 2 دستگاه آب‌شیرین‌کن باید برای 24 هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه‌روز که هم بحث پدافندی دارد و هم کمک به ارتقای کیفیت آب آبادان خواهد کرد برنامه‌ریزی کنیم.

 

جانباز به تصفیه‌خانه شهید کشتکار آبادان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در بازدیدی که قبلا از این تصفیه‌خانه داشتیم تصمیم گرفته شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی وقت موضوع بازسازی را مناقصه کند که به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد، لذا باید بخشی از بازسازی این تصفیه‌خانه را از طریق شرکت آبفای استان اجرایی کنیم.

 

وی طرح غدیر را یکی از بهترین طرح‌های در حال اجرا دانست و گفت: این طرح اکنون در حال سرویس‌دهی است و برنامه داریم بخش‌های باقی‌مانده آن را تا پایان سال تکمیل کنیم تا بتوانیم تاب‌آوری سازمان طرح غدیر در قیصریه و ام‌الدبس را بالا ببریم.

 

معاون وزیر نیرو یاد آور شد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان باید یک دستگاه جنتکس را در اسرع وقت به آبفای آبادان تحویل دهد.

 

کد خبر 967725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha