رمز ماندگاری حادثه کربلا اخلاص بود 

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: رمز ماندگاری حادثه کربلا اخلاص آن بود چرا که برای رضای خدا اتفاق افتاد، اخلاص یعنی کار فقط برای خدا باشد و این یعنی داشتن اعتماد به خدا و در صورت اعتماد به خدا، خداوند خواسته های انسان را برآورده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۴ شهریور حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن تشکر از مردم و مسئولین هیئت های مذهبی برای برگزاری با شکوه عزاداری سرور و سالار شهيدان آقا اباعبدالله علیه السلام، گفت: رمز ماندگاری حادثه کربلا اخلاص آن بود چرا که برای رضای خدا اتفاق افتاد، اخلاص یعنی کار فقط برای خدا باشد و این یعنی داشتن اعتماد به خدا و در صورت اعتماد به خدا، خداوند خواسته های انسان را برآورده می کند.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: در کربلا لشکر ۳۰ هزار نفری یزید در برابر ۷۲ نفر از یاران امام حسین علیه السلام شکست خورد و امروز شاهدیم که تفکر برگرفته از عاشورا ماندگار شده و تفکر یزیدی نابود شده است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت مطلق مخصوص خدا است، و هر کس که به خدا اعتماد کند پیروزی از آن وی می باشد همچون اعتماد پیامبر (ص) به خدا، اعتماد امام خمینی (ره) به خدا، پیروزی حزب الله در برابر اسرائیل که همه این ها به دلیل اعتماد به خدا است.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور، ابراز کرد: در ۱۷ شهریور دولت شاه خائن، بی رحمانه مردم ایران را به شهادت رساند اما مردم استوارتر از قبل بر علیه ظلم رژیم پهلوی قیام کرده و موجب نابودی آن شدند.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که هر چه مردم ایران را تحت فشار قرار دهند به اهدافشان دست نمی یابند چرا که احمق هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا در دشمنی با ایران هیچ تفاوتی با هم ندارند بنابراین نباید به آنها اعتماد کرد، آنها نیز می خواهند برجام را نگه دارند و هم تحریم های تسلیحاتی ایران را دنبال می کنند، هیچ کس دلسوز ما نیست و مسئولین نباید فریب آنها را بخورند.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس، ابراز کرد: مسئولین آموزش و پرورش و مردم باید دقت داشته باشند که آموزش امری بسیار مهم و ضروری است بنابراین همگی از پانزدهم شهریور با رعایت پروتکل های بهداشتی به این مسئله اهمیت داده و دانش آموزان را به مدرسه بفرستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: مسئولینی که در راس امور هستند نسبت به انتصاب افراد دقت کنند تا تشنجی در شهرستان ایجاد نشود.

کد خبر 967787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha