معنویت و سلامت در محرم امسال موج می زد

حجت الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مراسم عزاداری محرم امسال با معنویت و سلامت همراه بود، گفت: شور و شعور حسینی در عزاداری های محرم کاملا جلوه گر بود و مردم نیز استقبال بسیار مناسبی از مراسمات داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه 14 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مسئله جمعیت، بر اهمیت فرزندآوری در اسلام تأکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم روزی بندگاش را تضمین کرده لذا نباید به دلیل فقر یا مشکلات اقتصادی مسئله افزایش جمعیت را کمرنگ کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دهه نخست ماه محرم سال جاری با شکوه هرچه تمام پشت سر گذاشته شد و با توجه به شرایط کرونایی در تاریخ ماندگار شد، افزود: برنامه های محرم سال جاری شاهد بصیرت همگانی مردم و هیئات مذهبی بودیم.

 

حجت الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مراسمات عزاداری محرم امسال معنویت همراه با سلامت بود، اظهار کرد: شور و شعور حسینی در عزاداری های محرم کاملاً جلوه گر بود و مردم نیز استقبال بسیار مناسبی از مراسمات داشتند.

 

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان برای به انزوا کشیدن مراسمات عزاداری محرم، تصریح کرد: دشمنان می خواستند با ترفندهای متعدد میان هیئتی ها و افکار عمومی فاصله ایجاد کنند اما همگان نتیجه تبعیت از فرامین رهبری و شکست دشمنان را شاهد بودند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به بازگشایی زودتر مدارس و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً سال جدید آموزشی متفاوت از سال های گذشته است و دانش آموزان نیازمند حمایت های خانواده ها و آموزش و پرورش برای پیشرفت تحصیلی هستند.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه متأسفانه وضعیت شیوع ویروس کرونا در بسیاری از مناطق کشور مساعد نیست و این لزوم رعایت همه جانبه موارد بهداشتی از سوی مردم را می طلبد، تصریح کرد: مردم باید در این شرایط از برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی جداً خودداری کنند تا شاهد ریشه کنی این ویروس باشیم.

 

حجت الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: کادر درمان در این هفت ماه روزهای پرمشقتی را پشت سر گذاشته اند و مردم نباید با بی مبالاتی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر سختی های آنان اضافه کنند همچنین باید رفت و آمد مسافران به استان نیز توسط دستگاه های متولی کنترل شود.

 

کد خبر 967825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha