رفع مشکل آب و فاضلاب و عمران شهری اولویت بازسازی خرمشهر  است

حجت‌الاسلام عادل‌پور با بیان اینکه رفع مشکل آب و فاضلاب و عمران شهری اولویت بازسازی خرمشهر است گفت: مسئله بازسازی زیرساخت‌های شهری همانند آب و فاضلاب، عمران شهری، کسب و کار و معیشت مردم خرمشهر با اجرای قوانین در منطقه آزاد اروند امکان پذیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌‌پور» ظهر امروز (جمعه 14 شهریور) در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر، با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به استان خوزستان اظهار کرد: نتیجه سفر مسئولان کشوری به شهرستان‌ها باید برای مردم ملموس باشد.

 

امام جمعه خرمشهر با اشاره به اینکه با توجه به اینکه مهم‌ترین ماموریت مجلس یازدهم نظارت است تصریح کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم ضمن نظارت بر استان خوزستان بر شهرستان خرمشهر نیز نظارت داشته باشد. 

 

وی با بیان اینکه نظام برای بازسازی خرمشهر سال‌ها هزینه کرده است افزود: اگر اعتبارات بازسازی خرمشهر درست هزینه می‌شد شاید چندین خرمشهر را می‌شد با آن ساخت اما متاسفانه نظارت درستی در این زمینه صورت نگرفت.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور شهرستان خرمشهر را از حداقل امکانات رفاهی محروم خواند و اضافه کرد: زیرساخت‌های عمرانی و خدمات شهری خرمشهر در حد صفر است و شهرداری این شهر در شرف ورشکستگی است؛ حتی توانایی پرداخت حقوق کارگران خود را ندارد.

 

وی علت تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی بزرگ خرمشهر را عدم نظارت دقیق دانست و عنوان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر برخی از واحدهای صنعتی بزرگ نظیر کارخانه صابون‌سازی، کشتی سازی اروندان، کشتی‌سازی شهید موسوی در خرمشهر به دلیل نبود نظارت و سوء‌مدیریت تعطیل شدند.

 

امام جمعه خرمشهر اولویت بازسازی خرمشهر را حل مشکل آب و فاضلاب و عمران شهری برشمرد و ابراز کرد: مسئله بازسازی زیرساخت‌های شهری همانند آب و فاضلاب، عمران شهری، کسب و کار و معیشت مردم خرمشهر با اجرای قوانین در منطقه آزاد اروند امکان‌پذیر می‌شود.

 

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از اختلاف‌نظر گمرک و منطقه آزاد اروند اذعان داشت: متاسفانه اختلاف‌نظر گمرک جمهوری اسلامی ایران با سازمان منطقه آزاد اروند موجب عدم اجرای قانون مناطق آزاد در شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور خاطر نشان کرد: سوء نظارت و مدیریت و اجرا نشدن قوانین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند به نفع مردم ساکن در این منطقه نیست و از علل عقب‌افتادگی شهرهای آبادان و خرمشهر است.

 

وی با تقدیر از هیات‌های مذهبی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در برگزاری دهه نخست ماه محرم یاد آور شد: از هیات‌های مذهبی مساجد و حسینیه‌ها و مواکب بابت برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی می‌کنم.

 

کد خبر 967838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha