انتشار کتاب «زنگ خطرهای تأثیرگذار بر زندگی نوجوانان» به قلم مدیر کانون «المهدی (عج)»

شریفی از انتشار کتاب «زنگ خطرهای تأثیرگذار بر زندگی نوجوانان» با موضوع «بزهکاری نوجوانان» خبر داد و گفت: این کتاب به قلم «علیرضا شریفی» و «عرفانه تراهی» به رشته تحریر در آمده است.

«علیرضا شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به انتشار کتاب «زنگ خطرهای تأثیرگذار بر زندگی نوجوانان»، گفت: این کتاب با موضوع «بزهکاری نوجوانان» نگارش و به بازار کتاب عرضه شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «المهدی (عج)» خاوران به اهداف انتشار این کتاب اشاره کرد و افزود: هدف از انتشار این کتاب آشنایی والدین و نوجوانان با فاکتورهای منفی تأثیرگذار در رشد اجتماعی فرد و چگونگی به وجود آمدن پدیده ای به نام  نوجوانان بزهکار در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه در این کتاب سه موضوع رفتارهای پرخطر، طرحواره های ناسازگار اولیه و عاطفه خودآگاه (شرم و گناه) به عنوان زنگ خطرهای تاثیرگذار بر زندگی نوجوانان مورد واکاوی قرار گرفته است، بیان کرد: قصد ما در این کتاب این است که تا حد ممکن مباحث فوق را تبیین کنیم.

 

شریفی با اشاره به اینکه دوره نوجوانی سنی حساس در ایجاد و گسترش رفتارهای مقابله ای و پاسخ به نیازهای محیطی است، خاطرنشان کرد: نوجوانی دوره اي بحرانی از زندگی است که به دنبال کودکی و معمولا از 11 و 12 سالگی آغاز شده و تا 18 تا 21 سالگی ادامه می یابد.

 

به گفته وی  هر چند که هیچ یک از بخش های جامعه از عواقب ناگوار رفتارهای تهدید کننده سلامت در امان نیست، اما بعضی از گروه های اجتماعی از جمله نوجوانان در معرض خطر بیشتری قرار دارند، به طوری که بسیاری از قربانیان رفتارهای پر خطر در آینده از میان نوجوانان امروزی هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «المهدی (عج)» خاوران به زنگ خطرهای تأثیرگذار بر زندگی نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل پیچیده و نگران کننده که توجه بسیاری از محققین، جامعه شناسان، جرم شناسان، روان شناسان و متخصصین امور را به خود معطوف داشته است، موضوع مجرمین کم سن و سال و نوجوانان بزهکار است.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب «زنگ خطرهای تأثیرگذار بر زندگی نوجوانان» توسط نشر «گنج علم» به چاپ رسیده است، گفت: این کتاب با شمارگان یک هزار نسخه و در 136 صفحه به زیور تبع آراسته شده است.

 

کد خبر 967933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha