وجود ۳۴۰۰ موقوفه در استان همدان/ راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در ادارات

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: ۳۴۰۰ موقوفه شامل امکان مذهبی، حسینیه و مساجد در سطح استان همدان در جهت نیات واقفین خیر اندیش به مردم دارالمومنین همدان خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام «حاجی رضا زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: استان همدان در وقف موقوفات جزء استان های میانی است و هم اکنون 3400 موقوفه در استان در حال فعالیت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در رابطه با وقف را  بررسی کرده‌ایم و دفاتر مشاوره وقف در ادارات دایر هستند، یادآور شد: افراد می‌توانند هر کسی را که صلاح می‌دانند متولی وقف خود قرار دهند و ما فقط به دنبال احیاء این سنت حسنه هستیم.

 

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه در سال ۹۹ شش مورد وقف جدید در استان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی از این موقوفات یک باب منزل مسکونی در ملایر بود که دو میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

 

وی درباره پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌ مطرح  کرد: امسال سه پروژه مسکونی در شهرستان همدان است که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، دو پروژه تجاری هم در شهرستان ملایر است که ارزش ریالی ۴۵ میلیارد تومان دارد و شامل بازار مبل منبت و فروشگاه مرکزی است و از محل عواید موقوفات تأمین می‌شود.

 

حجت الاسلام زین العابدینی در مورد وقف های قرآنی همدان اظهار داشت: در سطح استان همدان یک موقوفه قرآنی وجود دارد.

 

وی بیان کرد: حمایت از دانشجویان و دانش آموزان نخبه و حمایت از نخبگان علمی و تقدیر و تشکر از آنها یکی  از نیازهای وقف است که باید در این زمینه نیز واقفان خیر اندیش موقوفات خود را سوق دهند.

کد خبر 967996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha