فراخوان بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی آغاز شد

فراخوان بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی آغاز و صفحه مجازی جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، شنبه(۱۵ شهریور) در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان به همراه رونمایی از پوستر فراخوان و معرفی صفحه مجازی جشنواره به سابقه برگزاری ربع قرن جشنواره شعر رضوی در کرمان اشاره و تصریح کرد: این جشنواره از اوایل دهه ۷۰ آغاز شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جشنواره شعر رضوی را برآمده از عشق و انگیزه ادیبان و دوستداران اهل بیت به ویژه امام هشتم و در راستای اشاعه فرهنگ رضوی خواند و اظهار داشت: به تدریج دبیرخانه دائمی جشنواره هم در کرمان شکل گرفت و گنجینه غنی و بانک اطلاعاتی قوی در این زمینه از ابتدا تا امروز داریم که تبدیل به سیستم فرهنگی شده و تشکیلات اداری آن کامل است.

 

 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم این جشنواره با اقدامات بدیع دچار روزمرگی نشود‌ و ادیبانی همواره چراغ آن را روشن نگه داشتند؛ خاطرنشان کرد: این اولین حرکت هنری در حوزه ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت بود که بعدها جزیی از جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام شد.

 

 

علیزاده ادامه داد: امسال هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضاعلیه السلام در حالی برگزار می شود که جشنواره شعر رضوی بیست و ششمین دوره خود را طی می کند و تاکنون بیش از ۲۱ هزار اثر در قالب شعر به این جشنواره رسیده که ۱۴ مجموعه اشعار قرائت شده چاپ شده و همه در بانک اطلاعاتی انجمن شعر رضوی کشور موجود است.

 

 

وی با بیان اینکه این جشنواره ۲۶ سال بدون وقفه برگزار شده و از این پس هم جدی برگزار می شود؛ تأکید کرد: کیفیت جشنواره پس از ربع قرن باید ارتقا یابد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: جشنواره در سه بخش کلاسیک، نو و ترانه برگزار می شود و آخرین ملت ارسال آثار۲۰ آبان و زمان برگزاری اختتامیه اواخر آذرماه امسال و همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها خواهد بود.

 

 

وی نشانی صفحه ی اینستاگرام بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی را « shererazavi26 » اعلام و بیان کرد: تلاش داریم برنامه های سال جاری تحت الشعاع کرونا تعطیل نشود و برای همین نمایشگاه کتاب مجازی هم در حال پیگیری است.
 

کد خبر 968075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha